pervitín
Bara
Dobrý deň zistila som, že moj 25 ročný syn rok užíva pervitín - šnupe ho. rozprával sme sa s ním aj s manželom a pýtali sa ho ako to chce riešiť. Povedal, že to neberie pravidelne /jeho riatelka tvrdí, že každé 2-3 dni/ a že chce ísť pracovať do zahraničia. Neviem ako túto situáciu riešit, len mu ako matka chcem pomocť. Prosím vás o radu, ako postupovať. Dakujem a želám peký deň. Barbora

Odpověděl:
Dobrý den, starost rodiče o syna je pochopitelná, chápu, že jste v náročné situaci. Pervitin vyvolává silnou psychickou závislot a užívání každé 2 až 3 dny bych pokládala za poměrně pravidelné a časté užívání. Řada uživatelů si myslí, že odjezdem někam do zahraničí se problém s užíváním vyřeší sám. Většinou tomu ale tak není a uživatel se vrací do svého místa ke svým zdrojům, nebo si zdroje najde tam, kam se přestěhoval. Nejjedndušší cesta ke změně je navštívit odborníka na závislosti a celou situaci probrat s ním. Existuje celá řada zařízení. Např. o.s. SANANIM pokrývá širokou škálu léčebných zařízení, více na: http://sananim.cz/ Nebo Vám mohu doporučit zařízení v blízkosti Vašeho bydliště. Myslete ale také na sebe. Problém užívání má především Váš syn, a jestliže sdílíte společnou domácnost, dbejte, aby dodržoval jasné dohody. Střecha nad hlavou, teplé jídlo, atd. nejsou pro nikoho samozřejmost, na kterou má automaticky právo. O Vaší situaci si sama nebo se synem můžete popovídat např. v Poradně pro rodiče (Café Therapy, Školská 30 110 00 Praha 1, Telefon: +420 739 268 527, +420 284 824 234).