kokain
nedotčená
Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda člověk, který užívá 3-4 roky kokain "občas" (jak tvrdí), je či není na něm závislý (jde o čas nebo častost užití?). Je to dospělý muž, kterého miluji. Mohu mu pomoci? Jak na to?

Odpověděl:
Dobrý den, určit, zda někdo je či není závislý, není úplně jednoduché. Myslím, že to ani v tomto případě a v tuto chvíli není to nejdůležitější. Možností, jak mu Vy můžete pomoci, bohužel příliš není. Prosím rozumějte, pomoci si musí především chtít on sám. Jestli je v situaci, která mu vlastně vyhovuje, je těžké, abyste ho k jakékoli změně donutila. Kritérií k určení závislosti je mnoho - celková doba i frekvence užívání, motivace k braní, co vše mu kokain dává, atd. Je to obvyklé téma tzv. motivačních rozhovorů, které v případě zájmu s tím něco dělat, by měl absolvovat při osobním rozhovoru s odborníkem. Jestliže by uvažoval o možné změně či výhledově o abstinenci, je možné objednat se na předléčebné poradenství do Kontaktního centra (Osadní 2, Praha 7, Telefon: +420 283 872 186) nebo do ambulantní psychiatrické péče Specializované ambulantní služby CADAS (Spálená 12, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 222 924 245). Nejste-li z Prahy, mohu Vám dodat kontakty na zařízení blízko Vašeho bydliště. Na těchto místech mu pomohou v určení vhodného druhu léčby. Myslete také na sebe, můžete se objednat např. do Poradny pro rodiče, kde si můžete o své situaci podrobněji popovídat (Café Therapy, Školská 30, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 739 268 527, +420 284 824 234)