Závislost na Diazepamu
Gleb
Muj otec bere již min.14let pravidelně Diazepam Už zhruba 5let jeho chování k okolí i k rodině je chvílemi dobré ale chvilemi(čím dál častěji)hrubé až nebezpečné používá nadávky urážky i napadání fizické skoro s nikým nekomunikuje myslí si že mu ostatní škodí a tak jim nějakým spusobem většinou zákeřným škodí sám(rozbjeni oken,vyhrožování atd...a když dojde na Polici tak všem tvrdí že on ne.)Jak bych mu mohl pomoci(také spolu nemluvíme)Děkuji předem za odpovědi

Odpověděl:
Dobrý den, k nevhodnému užívání léků bohužel stále dochází. Proto by bylo přínosné, kdyby Váš otec byl ochoten docházet k psychiatrovi se zkušenostmi v oblasti závislostí. Nevím, kdo mu léky předepisuje, zda je to obvodní lékař či psychiatr. Mohu Vám doporučit v Praze např. CADAS - Specializované ambulantní služby (Spálená 12, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 222 924 245). Nebo v místě bydliště otce AT poradnu, které se závislostmi zabývají. Co se týče změn chování, jistě to může být spojeno s dlouhodobým užíváním anxiolytik (přípravky k odstranění nervového a svalového napětí, pocitu úzkosti a strachu), která se běžněji berou jen krátkodobě (dlouhodbě např. u epilepsie - při dlouhodobém podávání však vzniká riziko lékové závislosti), ale také to může mít i další příčinu či jiné příčiny, což však může kvalifikovaně posoudit pouze lékař v rámci osobního vyšetření.