třes,nespavost
Jan
vysadil jsem alkohol, ale nezamhouřil jsem oka a třesu se. trvá to dva dny. pít jsem přestal před třemi dny. má to s pitím souvislost? přejde to samo? co pomůže? prosím o rychlou odpověď

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, to co popisujete je odvykací stav po vysazení alkoholu, který potvrzuje somatickou závislost. Doporučil bych, aby vás někdo sledoval a v případě zhoršení zajistil lékařskou pomoc. Na alkoholový absťák se umírá. Jinak, pokud máte takovýhle průběh vysazení doporučuji po vysazení vyhledat nějakou alespoň ambulantní pomoc. Závislost je onemocnění při kterém dochází k narušení kontroly nad užíváním. Ztráta kontroly je bohužel trvalá, tedy, pokud se napijete, obvykle během krátké doby kontrolu opět ztratíte. Nevím zda jste rozhodnut plně abstinovat napořád, kdyby ne, doporučuji abstinovat alespoň 1 rok.