podezření
rada
Dobrý den,máme podezření, že syn bere pervitim,ale nemáme jistotu.Náznaky zde jsou v podobě změn chování, vizáže, agresivity apod. Bylo mu však 18 a rádi bychom ho poslali na testy, abychom měli jistotu,zatím se neztrácejí žádné věci ani peníze, ale spotřebu má velkou. Musí ho lékařka informovat o důvodu odběru krve a moči? Jak jinak dále postupovat,nechce s námi na toto téma komunikovat.

Odpověděl:
Dobrý den, plně chápu Vaše obavy, starosti rodičů o své potomky jsou vždy velké a strach ohledně toho, zda syn užívá drogy je pochopitelný. Synovi je již však 18 let, a tak je dle zákonů ČR plně svépravný. Žije-li však s Vámi v jedné domácnosti, musí plnit pravidla, které společně nebo Vy, jako rodiče, nastavíte. To je to, co můžete bez problému ovlivnit. Syn, má-li zájem s Vámi nadále žít, musí vědět, že i přesto, že jste rodina, tak není automatické, že u Vás bydlí, dostává najíst, má čisté oblečení, atp. Rozumějte, rozhodně nedoporučuji syna zahltit nesmyslnými striktními pravidly, ale často je přínosné, aby se syn dozvěděl, že dospělost přináší i zodpovědnost. A že, lidově řečeno, nic není zadarmo. Naší filosofií je vždy upřednostňovat komunikaci o drogách před testováním na drogy. Jestliže se Vám komunikace nedaří, je možné, abyste jako rodina navštívili Poradnu pro rodiče, kde jsou odborníci, kteří Vám pomohou toto téma prodiskutovat. V Praze je kontakt: Café Therapy, Školská 30, 110 00 Praha 1, Telefon: +420 739 268 527, +420 284 824 234, jste-li z jiného regionu, mohu Vám dodat kontakt na bližší zařízení. Testy z krve nejsou tak časté, běžnější jsou testy z moči. Jsou k dostání bez předpisu ve větších lékárnách, případně je možné je v lékarně objednat. Z mnoha důvodů testy nedoporučujeme. Jedná se pouze o orientační testy, které nikdy neposkytnou naprostou jistotu. Navíc, detekovatelnost drog z moči je omezená jejich poměrně rychlým rozkladem. A hlavně testování často narušuje pouta důvěry v rodině.