vyléčena
trriipik
k rukám p. Jany Marečkové Dobrý večer, asi před 2 měsíci jsem Vám psala o své drogové závislosti a prosila Vás o pomoc a slíbika jsem, že se Vám ozvu, jak mi to jde. Tak Vám píšu - jsem z tohi úpně venku, jsem už čistá a jsem za to opravdu moc štastná. A dokonce jsem nepotřebovala ani cizí pomoc, prostě ze dne na den se ve mě něco seklo a já jsem toho nechala. Dnes už vím, že je to opravdu jen psychická závislost, že jsem to měla celou dobu vsugerované, že není možné se z toho dostat. Ale je a chtěla bych tímto vše vzkázat, kteří chtějí zkoncovat s drogama, ať seberou poslední své síly a zkusí to a uvidí, že to půjde. Já se teď raduju úplně z obyčejných věcí, mám radost ze života, těším se na každý další den a to vše bez přemýšlení nad tím, kde vezmu na zítra další dávku apod. Dokonce mě přijali na vysokou školu. Ještě jednouVám moc děkuji za pomoc, sice jsem nevyužila kontaktů, které jste mi poslala, ale dodala jsem mi hlavně sílu a odhodlání to dokázat a přestat fetovat a za to vám moc moc děkuji. Vím, že je to asi málo za to, co jste pro mě udělala vy, ale alespoň ze slušnosti. Ještě jednou strasně moc děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, moc děkuji za dobrou zprávu, která mě opravdu potěšila. Je skvělé, že se vám daří abstinovat a máte zase radost ze života:) Jen taková malá poznámka - v počátečních měsících abstinence se velmi často objeví chutě si znovu dát. Třeba v souvislosti s prostředím, kde dříve člověk bral nebo se stresovou a zátěžovou situací, vyčerpáním, depresí. Je dobré, aby na to byl člověk připravený a pokud možno tyto rizikové situace předem eliminoval. Časem tyto chutě slábnou a objevují se čím dál méně. Také je dobré vyhýbat se jiným drogám, alkoholu, některým lékům. Jednak můžou zafungovat jako spouštěč chutí na pervitin, v krajním případě si člověk může nahradit závislost na pervitinu závislostí jinou. Nu, kdyby byly v budoucnu s udržením abstinennce nějaké potíže, ozvěte se a nebo se obraťte na nejbližší Doléčovací centrum, kde by vám s tím uměli ambulantně pomoci. ( Následná péče a doléčování, Myslbekova 4, Karlovy Vary, 360 01, telefon: 353 230 879). Držím palce, přeji hodně štěstí a budu ráda, když se ozvete, jak se daří.