sport a mariánka
jarka
syn hraje fotbal a hokejbal ne profesionálně, ale rekreačně (má 20 let), kouří občas marihuanu i normální cigarety, v TV vidím srdeční kolapsy sportovců. Nehrozí mu ve spojitosti s tímto kombinovaným kouřením a sportem také nějaký kolaps, v poslední době dost v noci dávivě kašle.

Odpověděl:
Dobrý den, předem Vás bohužel musím upozornit, že Vám neposkytnu jednoznačnou odpověď, protože účinky kouření konopných produktů i cigaret jsou vždy individuální u každého člověka. Tyto látky jistě ovlivňují zdraví každého uživatele, míru tohoto ovlivnění nelze obecně říci, lze ji však stanovit odborným vyšetřením u lékaře. Záleží na řadě faktorů. Důležitý je zdravotní stav Vašeho syna. Také je důležité množství a frekvence užívaných látek. I interval mezi kouřením a sportovní aktivitou hraje svou roli. Je však jasné, že kouření a sport k sobě nepatří. Srdeční kolapsy sportovců jsou spíše dány užíváním jiných zakázaných látek a extrémním fyzickým vypětím. Dávivý kašel bude zřejmě reakcí na podrážděné dýchací cesty, které mohou ale nemusí být důsledkem kouření.