Nový trestní zákoník
geronimo
Jak je to po schválení trestního zákona. Může si člověk vypěstovat konopí pro vlastní potřebu ? Kolik rostlin ? Jestli-ne, do kolika rostlin je to pouze přestupek ?

Odpověděl:
Dobrý den, konečné znění zákona přijatého Poslaneckou sněmovnou bude k dispozici během několika následujících dní. Jeho text potom naleznete na stránkách Poslanecké sněmovny http://www.psp.cz/sqw/text/tiskt.sqw?o=5&ct=410&ct1=0&v=PZ&pn=3&pt=1 Dle informací, které proběhly médii, má tento nový trestní zákon začít platit od ledna 2010. Je v něm nově upraveno i tzv. "malé množství" marihuany pro vlastní potřebu, které nebude trestně stíháno, nýbrž posuzováno jako přestupek. Orientačně toto množství má být cca 20 ks jointů či 3 rostliny marihuany vypěstované pro vlastní potřebu. Předpokládala bych, že reálné množství v konkrétním případě bude posuzováno na základě množství účinné látky THC v marihuaně, tak jako tomu bylo dosud. Což zjednodušeně znamená - silný model=méně jointů/rostlin.