nasledky jedineho uziti travy?
Martin
dobry den, byli jsme s kamaradkou v Holandsku, kde jsme poprve v zivote podlehli a ochutnali. Protoze nekourime, snedli jsme kazdy pulku marihuanoveho zakusku ("space cake"). Ja jsem necitil nic mimoradneho, ale kamaradka si to silne prozila. Napred obvykle "vysmate" priznaky, ktere pozdeji presly do stavu silne uzkosti, stresu a nevlnosti. Na radu domorodcu snedla cokoladu, vypila vodu a sla to zaspat. Druhy den uz jen bezna "kocovina" a dalsi dny pak vse OK. Od te doby uplynul asi mesic a kamaradka si stezuje, ze nyni i doma obcas miva podobne pocity uzkosti az po sviravy pocit v krku, toceni a bolesti hlavy hlavy. Byla u lekare a ten ji nameril hodne vysoky tlak /150/, prestoze driv mivala spise nizky. Chci se zeptat jestli toto opravdu muze byt pretrvavajici dusledek jedineho poziti pul davky marihuany nekdy pred mesicem? Doporucili byste nejake specialni vysetreni, nebo je to jen nahoda ktera s tim "pozitim" nesouvisi? Proste co s tim? predem diky za odpoved, Martin

Odpověděl: Jakub Minařík
Souviset by to mohlo, i ten tlak by mohl být sekundární, k těm úzkostným stavů. Takové věci se stávají, obvykle pomohou antidepresiva ze skupiny SSRI (nejlepší zkušenosti mám se sertralinem) a pro okamžitou úlevu alprazolam (nesmí se užívat dlouhodobě, způsobuje závislost!). Nicméně, může to být i opačně - tedy - že TK vyvolává tyhle stavy. Každopádně bych doporučil psychiatra a internistu - k vyloučení onemocnění srdce. Pokud jste z Prahy a okolí, mohu vám s tím pomoci, pokud jste odjinud, napište, pokusím se vyhledat kontakt.