Co dal?
Pokud neni pozivateli pervitinu 18 let co se bude s ditetem dit jakmile ho nekdo uvidi snupat a rozhodne se to ohlasit na prislusny organ - na jaky? Policie, Helpcentrum?a co snim tedy bude?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Užívání drog jako takové není trestné. Pokud by nezletilého viděl někdo šňupat (předpokládám, že se jedná o drogy a ne o šňupací tabák), tak by asi záleželo na tom, kdo by to byl. Pokud by to byla policie, tak je možné, že by byl problém, zvlášť pokud by dotyčný měl drogu ještě nějakou u sebe. Za to v případě menšího množství pro vlastní potřebu může být pokuta, je to přestupek. Pokud by šlo o větší množství, jedná se už o trestný čin. Pak by asi byli kontaktováni rodiče, případně sociálka. Nicméně to samozřejmě neznamená, že by dotyčný šel okamžitě někam do výchovného ústavu. Pokud by šlo o užívání drog např. ve škole, tak by určitě byli uvědoměni rodiče a možná by tam byl i nějaký kázeňský postih ze strany školy. Je možné, že by byla uvědoměna i sociálka. V případě, že by dotyčný drogu někomu předával a podobně, tak i policie. Pokud by šlo o náhodné kolemjdoucí někde na ulici, kteří by viděli někoho šňupat, nebo lidi někde v klubu nebo hospodě, tak se s největší pravděpodobností nestane nic. Do kontaktních center pro uživatele drog nebo do léčeben se takové věci nehlásí, tam se předpokládá, že pokud člověk potřebuje pomoc, tak jí tam sám dobrovolně vyhledá. Proč se na to vlastně ptáte? Hrozí Vám nebo někomu blízkému nějaký problém?