Dale se vse vyviji asi takto
ironva
Dobry den, tak situace nabrala na obratkach a nevim, jakym smerem!Asi je to nase vina, ze jsme ji nejak neprimeli jit s tim neco delat uz driv,ale byla velmi odmitava a je doposud!Jak jsem se zminovala onen ranni nedelni incident mel jeste pokracovani....behem dne sedela venku na lavicce pred domem, mela pripravenou flasku s cajem pro maleho, a chleb.Vse pripraveno , jelikoz mela domnenku ze je u ni na hlidani a prave si ho odvedla babicka a tak tam cekala a kazdemu vypravela, ze ceka na babcu az laskave prijde, co prace uz mohla mit hotove, kdyby nemusela cekat az ji ho privede...upozornuji, ze syn je od stredy doma s chripkou...takze tam byt nemohl....vse graovalo telefonaty jeji matce, ze ji vsude pomlouva a vsude vypravi ze pije,a ze ji nemuzem donutit prestat a jine jizlive reci a slovnik nevyjimaje....uplne nekdo jiny.Velky napor na nervovou soustavu jeji matky.Zalarmovala jsme i meho muze aby tam k ni dosel, nez udela nejaky maler v tom smyslu, ze stale cekala na naseho synka...Kdyz se vratil, nebyl o nic mene zdrcen, nez kdyz tam sel...tchyne mluvila z cesty, nenechala si vysvetlit ze Mates je cely den doma s nama, ze u ni dnes vubec nebyl, osocovala ho, ze je tez proti ni, chce ji dostat do blazince a nez by ona prestala pit a nechala se zavrit nekam do lecebny, to se radsi uchlasta k smrti.Byl tez znacne znechucen z jejiho pachu, ptala jsem se jestli citil alkohol, tvrdil ze ne, ale jako kdyby neco v ni hnilo....to byla nedele, mela jsem obavy z pondelka, kdy tchan pujde do prace a ona coby skolnice bude vydana napospas starostem ohledne cele skoly....bylo mi jasne, ze toho si vsimnou..Jeji manzel na ni asi zapeloval natolik, ze opravdu nahlasila dovolenou na dva dny. V pondlei rano, kdyz jsem ji opet potkala pri ceste do obchodu stala u schodu u otevreneho bytu a ptala se, kam jdu, jeslti jdu pro nej, nebo kde je...opet jsem ji vysvetlila, ze maly je doma a ze u ni nebyl, divila se se slovy" Vzdyt ted byl v chodbe..."no odesla jsem a ona zasla domu. Za dve hodiny telefonat jeji matce.Manzelovo babicce se kterou zijeme, volal jeji synovec, at honem jde k ni, ze byla u nej a kricela,at jde honem uhasit pozar, ze Simona ji hodila do postele vajgl...Simona od nedele na internate...Babicka vyjevena..nevim jak jinak to nazvat aby to neznelo nejak hanlive..nevedela co honem. Napadla ji spasna myslenka, zavolat prakticke lekarce a rict ji, co se deje a jestli by nepomnohla, ta ji poradila zavolat RZ , ti si s ni poradi..stalo se. Prijeli i s policii, dali dychnout...ovsem,nic nenadychala, jelikoz jiz osm dni nic nepila..ovsem tez skoro nic nejedla... Nechala si domluvit, ze ma bludy na ktere uz sama nestaci a aby s nimi odjela aby ji s tim pomohli..byla opravdu jak ovecka a poslechla..prevlekla se a od pondelka je v Havlickobrodke lecebne..ovsem vyrozumnela jsem ze je to oddeleni nejake psychiatrie, a ne lecebna jako takova, ze ji naridili lecbu, ovsem za 14 dni ji propusti a dal je to na ni..zatim ji domlouvaji i svagrova, tchynin manzel i babicka ji prosi a apeluji na ni, ovsem ona tvrdi stale to same, zvaldne to sama...mozna jsem opomnela zminit ze jeji zdravotni stav je natolik vazny....ze ji dnes preradili na internu...z halucinaci ji dostali jen pomoci konskych davek..ovsem nevim, ceho, mam to jen z druihe ruky, vzhledem k tomu, ze jsem pouze privdana a mam maleho syna, nejezdim tam za ni..a domnivam se ze jeji blizsi rodina by na ni nmela mit vetsi vliv nez ja. V pondeli bylo receno lekarkou, u tak vaznych alkoholiku je 99% pravdepodobnost ze to zvaldnou pouzte za spoluprace lekaru a pod dohledem, je tedy jen 1% sance, ze by to zvladli sami...dnes se vzdala i toho jednoho procenta pani lekarka...zdravotni stav oznacila za alarmujici vzhledem k varixum...nebo tak nejak matne si pamatuji ze zdravovedy na stredni skole, ze se jedna o jakesi krecove zili v jicnu u alkoholiku.A jatra? hm..cyrhoza jater. Sance v tom pripade ze jatra maji schopnost regenerace..ale pouze tehdy, ze uz se ani netkne alkoholu..Jedinou klikou zustava, ze tchynka neni zadna krehulinka co do konstituce postavy..i kdyz markantni ubytek na vaze, dnes uz vim, neni vysledkem diety....ze clovek s jinou telesnou vybavou uz by tu davno nebyl...nejsem lekar a na badani v knihach a lekarskych slovnicich ....lempl....a stejne nevim do jake miry je to vazne zrovna u ni...ale mam obavy ze je to vice nez vazne a nevim, neznam, paku ktera by ji donutila ten nekolikamesicni lecebny proces podstoupit. Nevi si s tim rady nikdo z nas...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, to, že se tchýně dostala do léčebny je první a hodně důležitý krok k nějaké změně. Asi už jí samotné nebylo dobře, když se nechala v klidu odvézt. Je dost možné, že se lékařům a personálu v léčebně nepodaří namotivovat ji za 2 týdny k léčení a pak se nejspíš celá situace bude opakovat, akorát pokaždé v rychlejším sledu. To se bohužel u závislostí stává. Také je ale dost dobře možné, že na tchýni zapůsobí její velmi vážný zdravotní stav. Ten je opravdu vážný - cirhóza jater je smrtelné onemocnění a k nápravě je opravdu třeba naprost abstinence. K tomu se přidávají psychické potíže, které se s novým užíváním alkoholu také rychle vrátí. Pro Vaši tchýni je tedy abstinence jediná možnost. Nyní je ale rozhodnutí na ní, vy jste udělali co jste mohli. Můžete teď jen trvat na léčbě a podporovat ji v tom, aby v léčebně vyržela. Jinak je třeba spoléhat spíš na její vlastní pud sebezáchovy a možnosti personálu.