Tehotenstvi a alkohol?
Sunny
Ahoj, chtela jsem se zeptat...jsem tehotna ted uz ve tretim mesici... dozvedela jsem se to ve druhym ale dost jsem v te dobe pila (2 krabicovy vina denne) i kourila...az 2 krabicky extra light cigaret... Hned jak jsem se to dozvedela, prestala jsem pit...asi koncem druheho mesice, s kourenim je to horsi ale omezila jsem ho co to slo...kolem 5-7 cig. denne. Co se tyce tehéotenstvi nemam absolutne zadne priznaky, proste se citim jako netehotna...navic dneska byla celkem nervozni i dr. sice rekla ze deloha je zvetsena ale to rikala i pred 3mi tydny...,a jeste mi rekla at si udelam znovu test(nema totiz zadny vybaveni... bojim se ze se neco deje...:-( a jeste se chci zeptat, kdyz jsem tehotna, muze po me gynda chtit 30kc?? vzdycky je chce pry regulacni poplatek

Odpověděl: Jakub Minařík
No, asi kolegům zmiňte že jste začátek těhotenství trochu nezvládla s alkoholem, případné následky by se dali z velké části zjistit specializovanými vyšetřeními. Příznaky mít nemusíte, je to hodně individuelní. Je ale skvělé, že jste alkohol vysadila a kouření omezila. To je dobré. Když nezvládnete úplně přestat kouřit tak se nestresujte a snažte to jen co nejvíce srazit. Je ale také důležité, abyste se cítila v pohodě. najděte mezi tím nějaký kompromis. Ohledně toho testu a 30,- Kč - regulační poplatek se myslím vybírá i v těhotenství, ale bylo by asi moudré se ptát spíše zdravotní pojišťovny a nebo ministerstva zdravotnictví. Ohledně toho testu - je to méně obvyklý postup. Vyšetření hormonů k diagnostice gravidity a další vyšetření v těhotenství jsou běžnou součástí péče o těhotné a gynekolog by je vám měl udělat v rámci péče. Pokud vám taková vyšetření neudělal, tak bych možná vážil najít si jiného. Z testu z lékárny je jen orientační diagnostika, hladina HCG (hormon, který vylučuje placenta) je důležitá nejen z důvodů diagnostiky těhotenství, ale i k vyloučení některých poruch těhotenství.