Syn fajčí marihuanu
Zdenka
Zistila som, ze moj syn fajci marihuanu uz 2 roky, chodi na gymnazium, je v maturitnom rocniku. Ine drogy neberie. Uvazovala som nad liecenim, existuju aj ine moznosti?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, nejdříve si zkuste se synem o jeho kouření promluvit. Jestliže všechno včetně školy bez problémů zvládá, je možné, že jde pouze o přechodné experimentování. Takovým projde mnoho lidí jeho věku, bez dalších následků. Zkuste se ho zeptat, co mu kouření dává, proč je to pro něj zajímavé, a kde by to mohl najít jinde, než v marihuaně. Bavte se s ním bez výčitek také o Vašem strachu a obavách. Pokud by situace byla vážná, tzn. marihuana by výrazně zasahovala do jeho studia, fungování doma, psychického stavu atd., je pak možnost i ambulantního kontaktu. Vzhledem k tomu, že má těsně před maturitou, dala bych této variantě určitě přednost. Nejdříve ze všeho bych si ale se synem otevřeně a v klidu promluvila. Jak v podobných situacích jednat najdete také na www.odrogach.cz, v sekci "pro rodiče".