Terka
Dobrý den.Asi před 3 měsíci jsme spolu s přítelem chtěli začít spát bez kondomu.Dohodli jsme se,že si oba dojdeme na HIV testy.Já jsem byla v Praze a on v Kolíně,v K-centru.Když jsme se viděli,měl odtamtud razítko a říkal že výsledky byli na počkání.S tím že rozbor byl dokonce udělán před ním.Vím že se tam testují především drogově závislý,chci se proto zeptat jestli je opravdu možnost vědět výsledek na počkání?Přítelovi bych ráda věřila,ale opravdu si nejsem jistá..Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, v Kontaktním centru o.s.SANANIM v Praze testujeme lidi pouze ze slin. Výsledky jsme proto schopni sdělit až po nějakém čase - zpravidla to bývá od dvou do čtyř týdnů. Nicméně existuje i možnost testů z kapilární krve, kde je výsledek - tj. zpravidla informace o tom, zda máte v krvi přítomné protilátky proti viru HIV - zjistitelný do 15 minut. Zajímá-li Vás, jak to chodí v Kolíně, zavolejte si tam a zeptejte se (tel. 321 71 50 04, mobil: 608 123 013). Testy v kontaktních centrech jsou určené výhradně pro uživatele drog. Nevím, jestli Váš přítel drogy užívá. Jestli ne, dost by mě překvapilo, že mu testy udělali. Lidé, ktdeří drogy neberou, si mohou nechat udělat testy u svého praktického lékaře. Zpravidla stačí, aby se domluvili se svým lékařem, pak přišli ráno na odběry a do pár dní si vyzvedli výsledek. V takové situaci si můžete domluvit testy i na řadu dalších přenosných nemocí jako jsou žloutenka typu B, nebo C, syfilis, kapavka apod. Testy na virus HIV mají smysl po 2-3 měsících od poslední rizikové události. Zvažte proto,jestli by nebylo moudré testy za nějaký čas zopakovat (třeba si zajít na testy společně), a do té doby praktikovat bezpečný sex. Získat si důvěru nemusí být vždy snadné. Jestli jen trochu pochybujete, nespěchejte. Držím palce a kdyby něco, napište znovu. S pozdravem, Gabriela Koryntová.