LSD
Magda
Má velmi blízká přítelkyně (umělkyně, 22 let, vysokoškolačka, poněkud psychicky labilní osobnost) začala experimentovat s LSD, zavaluje mě informacemi o užitečnosti látky pro její uměleckou inspiraci, údajně to všichni umělečtí kolegové berou a bez toho to nejde, tvrdi mi, ze si sehnala odborne informace o tom, že LDS neni prakticky vůbec toxické nijak neškodí, nevyvolává závislosti ani žádné negativní důsledky po vyloučení z těla, kromě flashbacků. Existuje způsob, jak mohu přispět k tomu, aby její počínající nadšení pro toxikománii opadlo nebo úplně zmizelo? Jsem si vědomá, že racionální argumenty tu nic nezmůžou. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Dana Pěčová
Myslím, že jste si odpověděla. S umělci to je těžké. Jenomže, pokud umělci není zhůry dáno, LSD nepomůže. Inspirace se většinou hledá jinde. Není pravda, že LSD neškodí. Může člověku dát nahlédnout peklo a ukázat věci, ze kterých se stává adeptem na psychotické onemocnění, což není nic příjemného. Stejně tak flashbacky, které se objeví i když nechcete a můžou přetrvávat po dlouhou dobu po vysazení všech látek. Největší nebezpečí, které halucinogeny představují je riziko zabití se pod vlivem halucinace /pocit toho, že mám křídla a letím/. Zkuste s ní hovořit o těchto úskalích a rizicích. Snad bude ochotná ve svém nadšení slyšet. Rozhodně by měla být opatrná. Hodně štěstí.