dmt
unknown
v nekterem z predeslych dotazu ohledne DMT jsem narazil na odpoved "DMT se vyhnete". zajimalo by me, co je na teto droze spatne. ne, nechci tim DMT obhajovat, ale kazda droga ma sve kladne i zaporne stranky. u tvrdych drog je tech zapornych stranek je vic, u nekterych mekkych spise prevazuji pozitiva (napr. THC, ano, je to droga, da se na tom ulitnout, ale cloveka neznici). co je spatneho na DMT (krom toho, ze to clovek treba nevychyta a skoci z okna), zpusobuje nejake nevratne skody lidskemu organismu nebo psychice? nepolemizuji, pouze se zaujate ptam, protoze jsem o DMT neco cetl a na zadne varovani jsem dosud nenarazil. dekuji, preji pekny den.

Odpověděl: Martin Hulík
Není to v našich končinách obvyklá droga, ale najít nějaké informace o rizicích a kontraindikacích přesto nedá moc práce. Mezi základní rizika patří možné přetrvávající psychické problémy, tak jako u jiných psychedelik, vč. flashbacků, badtripu a provokace psychózy. Rychlý nástup účinku může vyvolat paniku, s tím skákáním z okna je to docela přesné. Kombinace s inhibitory MAO (látky obsažené v některých lécích vč. přírodních a potravinách) je nebezpečná. Poškozuje plíce, pokud se kouří. A našel byste toho asi víc a podrobněji.
Někdy je tendence zlehčovat rizika některých drog, protože nevyvolávají třeskutou závislost a somatické poškození je u nich méně výrazné. Ale ona taková toxická psychóza nebo probuzená schizofrenie taky stojí za to :-)