snupání pervitinu
AL
Ahoj, je to k neuvěření, ale teprve po třech letech jsme zjistili, že naš syn sňupe pervitin. Je to asi tím, že s námi nebydlí, ale dost často k nám docházel a jak tvrdil, vždy si dával dobrý pozor, abychom nic nepoznali. Vše se provalilo minulý týden. Svým způsobem se nám všem ulevilo, protože víme s čím máme bojovat. Poraďte mi, jakým způsobem ho nenásilně přimět, aby šel dobrovolně do poradny. Díky

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den. To, že jste zjistili, že syn šňupe pervitin až po třech letech není nic až tak neobvyklého. V každém případě to vypadá, že syn ve vás má důvěru, když vám nakonec vše prozradil. Také se mi líbí přístup, který jste k problému zaujali - je to sice nepříjemné, ale aspoň už máte jasno, v čem je problém (který jste zřejmě už nějakou dobu tušili) a nyní ho můžete řešit. Jak syna nenásilně přimět do poradny závisí právě na vašich vztazích a komunikaci. Přimět ho opravdu nelze, nebo by to stejně mělo jen malý efekt, je ale možné si s ním o této alternativě promluvit. Bylo by možná zajímavé zeptat se ho, proč se vám se svou závislostí svěřil právě teď. Je možné, že i pro něj už nastala doba, kdy touží po nějaké změně, řešení. Popovídejte si s ním třeba o tom, co mu droga dává a co mu naopak bere. Pokud by pro něj bylo zpočátku nepřijatelné jít přímo do nějaké poradny, může kdykoli přijít k nám, do Kontaktního centra SANANIM a nezávazně a anonymně si s námi popovídat o tom, jak se na celou věc dívá a jak by chtěl pokračovat dál. Pokud i to by pro něj bylo moc, je možné promluvit si nejdřív telefonicky na 83872186. Prvním předpokladem ale je, že on sám je se svou situací nespokojený a chce s ní něco dělat, i kdyby to znamenalo jen pomalé a drobné změny. Samozřejmě i vám jsou naše služby (jak telefonický, tak osobní kontakt) kdykoli k dispozici. Věřím, že je to pro vás teď hodně těžká situace, ve které se vám rádi pokusíme pomoci, pokud budete mít zájem. V rámci našeho zařízení funguje i rodičovská skupina pro rodiče závislých. Přeji hodně štěstí a síly vám i vašemu synovi.