zavislost
Dos
Dobrý den, asi 20 let mám potíže s bolestí hlavy a beru různé léky. Množství se pomalu, leč jistě zvyšuje. Kam je možné se obrátit, když je situace již vážná (5 tbl 5 x denně) a vadí "normálnímu" životu. Budete se tím také někdo vůbec zabývat? A pokud existují komplikace zdravotního rázu (srdce,..) je léčba vůbec možná? Děkuji Jan

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Zcela jistě se tím budeme zabývat, nemějte obavy. Je fajn, že jste se rozhodl problém řešit. Léčba jistě možná je i s ohledem na uvedené zdravotní problémy. Ideální by v tomto případě bylo obrátit se na ambulantního lékaře/psychiatra se specializací na problematiku závislostí. Ten by měl zhodnotit potíže s užíváním léků, Váš zdravotní stav a doporučit další postup léčby. Napadá mě, že problém s bolestmi hlavy bývá často způsoben mnoha faktory, včetně psychických potíží. Nadměrné užívání léků na bolest a proti úzkosti by mohlo ukazovat na to, že nějakou roli ve Vašem případě tyto psychické potíže hrají. Takže by bylo asi nejlepší zvolit kombinaci odborného lékaře (pomoc při vysazování léků, zhodnocení zdravotní stránky) a psychoterapeuta (pomoc při zvládání života bez nadměrného množství léků a pomoc při zvládání psychického napětí a potíží). Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám zkusit doporučit někoho z kolegů. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.