mato
Dobry den...dnes som sem uz pisal jednu otazku ale este sa potrebujem na nieco opytat.Chcel by som sa spytat na osobny nazor nejakeho odbornika.Samozrejme ze sa poradim aj so svojou psychiatrickou ale aj tak by ma zaujimal aj Vas nazor. Takze toto je moja otazka. 3mesiace uzivam trittico..uz dva mesiace uzivam 250mg denne.... .Uz som zdravy ale viem ze antidepresiva sa maju uzivat este aj par mesiacov potom. A na to sa chcem spytat.Ako dlho by som podla Vas este mal uzivat tie antidepresiva a aky postup by ste mi radili pri ich vysadzani respektive kedy by som mal postupne zacat znizovat davky? pytam sa Vas preto lebo k mojej doktorke idem az v novembri a chcel by som vediet priblizne ako by to malo prebiehat. PS: viem ze mi mozno odpisete ze najlepsie je sa spytat mojej psychiatricky ale prosim Vas povedzte mi ako by ste to riesili vy.Inak uz take tri tyzdne sa citim uplne fit.Lieky nemaju ziadne vedlajsie ucinky.Dobre ich znasam. Dakujem za radu:D

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Skutečně by bylo asi nejlepší konzultovat situaci s Vaší psychiatričkou, pokud tam jdete až za tři měsíce, jistě je možné se na některé Vaše otázky zeptat i telefonicky. Antidepresiva se obyčejně skutečně užívají řadu měsíců, v některých případech i let. Za minimální dobu je považováno 6 měsíců. Vysazení antidepresiv by každopádně mělo být po dohodě s lékařem a postupné. Rozhodně nevysazujte léky teď, ani když se cítíte lépe, je důležité je opravdu užívat dlouhodobě, pak je riziko relapsu onemocnění v budoucnosti nižší. Právě častou chybou lidí, kteří tyto léky užívají, je svévolné vysazení antidepresiv v okamžiku, kdy se cítí lépe. V takovém případě se obyčejně příznaky poměrně rychle vrátí. Věřím, že se již cítíte dobře, ale zkuste se smířit s tím, že je to dlouhodobá záležitost a bude vyžadovat ještě pár měsíců času. Držím palce a přeji hodně štěstí a také trpělivosti :-)