Přítel bere pevetin
Dobrý den, můj přítel a otec našeho půl ročního syna bere pervetin. Dozvěděla jsem se to před dvěma měsíci. Dala jsem mu ultimátum, že pokud toho nenechá opustíme ho. Dnes je to tři dny co nepřišel domů. Je mi hrozně, hlavně za malého, který za nic nemůže a příjde takhle o tátu. Nechci totiž, aby feťák vychovával moje dítě,ale zároveň nechci, aby malý neměl vůbec tátu a aby přítel skončil špatně (nikoho totiž kromě nás nemá a když ho těď opustíme i my...?). Poraďte mi prosím jak se zachovat a jak postupovat dál, aby byla alespoň nějaká šance, že se dá přítel dohoromady a vrátí se k nám jako TÁTA. Děkuji.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, bohužel Vás musím zklamat. Neexistuje žádná rada, jak se v takové situaci zachovat. Chápu, že je Vám hrozně. Dověděla jste se, že přítel užívá drogy. Dala jste mu ultimátum: buď Vy a nebo drogy. On se nejspíš rozhodl pro drogy a tři dny nepřišel domů. Na jednu stranu máte o přítele obavy. Nechcete, aby zůstal sám. Nechcete, aby skončil špatně. Na stranu druhou také nechcete, aby syna vychovával "feťák". Je na Vás, jestli svoje ultimátum stáhnete (zůstanete s přítelem a nic se nezmění; zůstane s přítelem, ale stanovíte podmínky), upřesníte (odejdete, ale dáte mu jasně najevo za jakých okolností se budete stýkat a ty pak dodržíte) a nebo naprosto ukončíte kontakt. A pochopitelně to ve Vaší situaci nebude jednoduché rozhodnutí. Rozhodujete totiž nejen o sobě, ale i o synovi. V podobných situacích je rozumné nejednat ukvapeně, ale vše si promyslet. Bývá proto dobré probrat celou situaci s někým nestranným - může to být kamarádka, ale lépe odborník. Záleží na Vás. Kdybyste chtěla kontakt, napište odkud jste a něco vymyslíme. S pozdravem, Gabriela Koryntová.