otok
kataka
dobry den prosim vas mam takovej problem uz asi rok my hrozne otekaj ruce ,, predtim sem hodne uzivala nitrozilne subutex.. a moje leva ruka dole v okoli prstu je otekla kdyz to zmacknu prstem zustane tam otlak jako kdyby tam byla voda,,,nekdy ten otok de dolu ale ne na dlouho zase to otece ,,,,nevite jak se mam toho zbavit nebo co delat aby to bylo lepsi? skousela sem doktori ale ty jako kdyby nemeli zajem dekuju moc katarina

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den, Nejste první a bohužel ani zdaleka poslední, komu se něco takového děje. Tyto problémy jsou způsobeny nesprávně připraveným "nášlehem" Subutexu. Tato tableta určená k cucání se musí před nitrožilní aplikací pořádně rozpustit a dokonale přefiltrovat přes bavlnu, takže vypadá jako čirá voda. pak teprve se může vpravit do žíly. Pokud jste důsledně nefiltrovala, tablety se přefiltrovaly přes vlásečnice v tkáni, tudíž tyto drobné žilky ucpaly. Krev se naměstná v místě ucpání, neodtéká a na tomto místě se vytvoří otok. Další příčinou mohou být zničené chlopně v žíle. Žíla totiž není hladká "hadice", ale je rozdělena na "chlívečky" pěkně za sebou. Tyto "chlívečky" jsou ohraničeny jednosměrnými chlopněmi, které zabraňují zpětnému toku krve. Žíla tak pomáhá srdci překonávat zemskou tíž. Při nitrožilním užívání drog se často stává, že dojde k porušení těchto chlopní (aplikace přímo do chlopně, či aplikace proti proudu krve) a krev opět nemůže kolovat v těle jak by měla. Pak už je to stejné, jako když jsou žíly ucpané. Krev neodtéká, ale Vám natéká ruka. Tyto problémy jsou řešitelné pouze operativně. Být Vámi navštívím chirurga. Čím dříve budete problém řešit, tím déle Vám ruka vydrží. Může se totiž stát, že se vám tkáň v místě otoku "udusí" a začne odumírat.To býva celkem nepříjemné a nepěkné, neb se začnou tvořit obtížně léčitelné vředy, ze kterých teče odpudivá nazelenalá páchnoucí tekutina. Pak s největší pravděpodobností o končetinu přijdete. Nehledě na to, že pokud se Vám nějaká ta ucpanina utrhne, může způsobit infarkt, embolii, mrtvice, ochrnutí a následně smrt. Zkrátka nic moc. Nestraším jen tak, z praxe znám řadu takových případů. Běžte co nejdříve k chirurgovi on Vás nasměruje. Budete mu muset ale říci, že je to s největší pravděpodobností způsobeno ne zrovna bezpečnou aplikací Subutexu. Pode toho nasadí odpovídající léčbu. A:T: