Otazka
haff
Když je někdo shopný sníst 2 plata ibubrufenu jen tak aby si vyzkoušel jaké to je.Taky přizná že už má zkušenost s mariuhanou tak jak zabránit aby se to neopakovalo a co stím když nepomohlo diagnosticke centrum pro problemovou mládež a nikdo nedává žádnou radu pouze se čeká snad na větší průšvih mám pocit pokud někdo není úplná troska tak se čeká až sám rozhodne jestli se léčit nebo ne ikdyž mu je 16 let?

Odpověděl: Dana Pěčová
Hodně cítím z vašich slov bezmoc a možná zlost. 16 lek je věk puberty a odporu ke všemu, co se zdá normální. Také jde o období hledání vlastní identity a experimentování s hranicemi rodiny a společnosti. Nevím v jakém jste vztahu k dotyčnému, ale pokud vám sdělil, že má zkušenost s marihuanou, tak mám pocit, že vám důvěřuje. To je dobrá deviza a můžete zkusit s ním hovořit o tom, že se možná řítí do většího průšvihu, než si je sám schopen představit. Myslím si, že universální rada neexistuje,,,,,,,,,,,je možné ho opět umístit do diagnostického ústavu a po dovršení plnoletosti vystěhovat z bytu - to by mohla být rada. Jenom nevím, zda zrovna tuhle radu chcete. Hovořte s ním, snažte se nabízet jinou náplň volného času než si dělá sám, podpořte mu sebevědomí v rámci jeho vlastní kompetence, zatěžujte ho zodpovědností za jeho život. Domluvte si spolu pravidla a to, co bude, když je poruší a to, co bude, když je neporuší. Musíte v nich být ale důsledný/á. Budete se v tom cítit oba bezpečněji. Pokud se bude problém prohlubovat, zkuste navštívit poradnu pro probl. mládež. Držím vám palce.