Tom
Dobrý den! Mam takový problém. Moje dívka si u jednoho stánku zkoušela náušnice z drátků a poté jí z ucha malinko tekla krev. Není možné, aby se tak nakazila žloutenkou nebo hiv, kdyby si to zkoušel někdo nemocný před tím? Děkuji předem za odpověd.

Odpověděl: Aleš Termer
Přeji pěkný den, Přenos samozřejmě možný je, i když ne příliš pravděpodobný. Muselo by se sejít několik okolností. V případě žloutenky typu "B" je riziko asi největší. Pokud někomu, kdo si zkoušel náušnici před ní také tekla krev a má "Béčko". Protože tento virus celkem dobře přežívá i na vzduchu. Tudíž mezi jednotlivými krevními kontakty může být delší časová prodleva (dny, i týdny). V případě žloutenky typu "C" či viru "HIV" by to muselo být de facto ihned, po někom kdo si to vyzkoušel a též při tom krvácel. (sekundy, max. minuty). Protože tyto viry na vzduchu rychle hynou. Jen malé doporučení. Náušnice či jiný piercing nezkoušejte přímo do "díry", z důvodu o kterém píšete. Tyto módní doplňky zkoušejte pouze přiložením na příslušná místa. Opatrnosti není nikdy dost! A:T: