jsem alkoholik?
honza
Dobrý den, je mi 31 let, od 16 průběžně popíjím alkohol /pivo, destiláty/. V současné době piju tak 4-5 piv denně po práci, a asi tak 2 "štamprle" alkoholu, pokud je společnost, tak je to více, k tomu se mi stane, že asi jednou za dva měsíce se opiju, že o sobě nevím, v té době piju tak 2 dny, a nedokážu přestat, je mi to prostě pak už jedno. Okolí mě nutí něco s tím dělat, ale mi to nepřijde nějak nadmíru, pivo a slivovice mi prostě chutná. Nebývám agresivní, spíš když to přeženu, usínám za stolem. Necítím se být alkoholik, ale okolí tvrdí, že jsem. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím, To co popisujete není asi úplně v pořádku. Podívejte, i když Vám to nevadí, ale okolí Vám dává jasně na jevo, že jemu ano, je fakt něco špatně. To jestli jste alkoholik Vám může říct jenom lékař psychiatr po vašem vyšetření. Zkuste se podívat na tyto stránky: alkoholik.cz Jen pro zajímavost, kde se tak vidíte? (převzato z výše uvedené adresy) a) Abstinent – odmítá z jakéhokoliv důvodu alkohol, žízeň hasí např. minerálkou. Občas nejsou společností správně pochopeni. b) Konzument – většina lidí pijících „příležitostně.“ Pijí pro tekutinu a chuť. c) Piják – žádá účinky alkoholu – tj. především euforii. d) Alkoholik - pije vše co mu přijde pod ruku, pije denně, je to droga. - pije Chtěl bych Vás ještě upozornit že mezi body "C" a "D" vede velejemná a neznatelná hranice. A člověk který pije jí nedokáže rozeznat. Proto bych Vám doporučil návštěvu odborníka. Ten Vám vše vysvětlí. Kdyžtak napište odkud jste, seženu Vám kontakt. Mějte se a pijte s mírou. A:T: