Co dělat?
sookie
Dobrý den,neám problém se sebou ale s mím bratrem. Od 15 let začal hulit trávu. Celou střední se to s nim táhlo,samý problémy,věčně zhulený a vypitý.Zhruba před rokem k nám přišel jeho dobrý kamarád a řekl nám, že jede v perníku. Nechtěl ho prásknout ale musel, prý že mu Vojta ( můj bratr) slíbil,že to jen zkusí..Ale bere ho dál. Rodiče si tehdy nevěděli rady,ani ve snu by je tohle nenapadlo. Když se zfetoval byl většinou někde pryč.Při do jezdech prišel domů...Mluvit se s ním nedalo,nechtěl se s nikým bavit,byl vulgarní na všechny členy rodiny,dokonce i jednou se na matku na přáhl...Na koho se podíval dlužil mu...Doma byl klid jen když občas chodil do práce.Přišel a bylo to všechno od začátku. Rodičům málokdy zaplatil za to,že se může vyspat pod střechou v teple,může si vzít k jídlu co chce,má vypráno,vyžehleno,chodí si domů kdy chce... Podle něho,jsme to většinou byli my kteří mu pořád ubližují..Prožívala jsem několik měsíců trápení. Nevědeli jsme co dál.Šli jsme se poradit do K-centra. Tam nám řekli,že by bylo nejlepší aby se postavil sám na své nohy.Chtěli jsem ho dát i léčit jenže to by prý nemělo smysl kdyby on sám nechtěl. Asi měsíc to ještě matka s ním doma vydržela..Pak ho vyhodila. Pak se od lidí dozvěděla v jakých podmínkách žije.Vzala ho zpátky.Zdálo se, že už je všechno v pořádku.Že si uvědomil jak se choval a že bral drogy. Ne,od té doby je u nás opět nakvartýrovaný, to samé co před rokem.Matka nedokáže sama nic řešit,otec na to už nemá nervy. Myslejí si,že si občas jen zahulí a dá si pivo.. Spí v mém pokoji,já spím v obývacím p. Dnes ráno se mu spustila krev z nosu tak se šel dokoupelny omít,mezitím jsem si tedy šla pro nějaké oblečení do pokoje. Byly všude poházené jeho věci klíče,doklady,nějaký prášky na uklidnění,oblečení...mezi tim všim byl pohozen bílý prášek v malém sáčku. Na mé posteli měl nádobíčko..Nějakou hliníkovou podložku a občanku.Na té desce byly zbytky bílého prášku..Nejspíše pervitinu.Stihla jsem to všechno vyfotit než přišel.Ukazovala jsem to rodičům že jsem si to nevymyslela.Vůbec si nevíme rady..Máme strach, že mu někdy může přecvaknout a něco nám udělá. Nevíme za kým jít,na koho se obrátit.... Léčit se nepůjde.. Prosím vás pomozte nám. Děkuji

Odpověděl: Aleš Termer
Přeju hezký den i v této nelehké situaci. Když si pročítám Váš dotaz, napadá mě, že už jste pro bratra udělali opravdu hodně. To, co Vám poradili onehdá v K - centru je pravda. Potom co Vám všechno provádí, byste mu měli zabalit kufr. Bude asi dost naštvaný, možná bude nadávat, možná plakat a prosit. Možná všechno dohromady. Pokud si chcete zachovat aspoň nějaké nervy, nenenchte se zlomit. To, že si neumí Vážit toho, že pro něj něco děláte (spí u Vás v posteli), je jeho chyba. A to, když bude žít v nějakých nepěkných podmínkách, je jeho volba. Rozhodně existuje po republice dosti sociálních organizací, které se o něho mohou postarat. Až se mu "rozsvítí" třeba půjde na léčbu, nebo přestane i sám. To však záleží na něm. Klidně ho nasměrujte na K-centrum, kde jste se byli radit, určitě mu rádi poskytnou potřebné informace. Držte se. A:T: