Existuje možnost, léčit se z drogové závislosti pomocí internetu?
Sadrum Bedrobán
Dobrý den, začínám si sotva připouštět, že mám vážný problém se závislostí na anfetaminech, avšak nemohu si dovolit, kvůli své práci a rodině, absolvovat pobyt v nějaké patřičné léčebně, tudíž by mne velmi zajímalo, zda-li je možné se léčit například skrze pravidelné internetové konzultace s nějakým profesionálem, jemuž lze bezmezně důvěřovat? A pokud něco obdobného lze, je to možné zdarma?

Odpověděl: Aleš Termer
Zdravím, Jsem toho názoru, že nic nemůže nahradit osobní setkání klient - terapeut. Rozumím však, že kvůli tomu, že chodíte do práce a máte rodinu, je pro Vás pobytová léčba hůře dostupná. Existují však i tzv. ambulantní terapie, kde můžete docházet na pravidelné konzultace bez toho, abyste musel/a výrazně omezit své běžné fungování. Terapie bývají zpravidla zdarma, jsou však i placené terapie. Nevím přesně co myslíte tou "bezmeznou důvěrou". Jestli tomu dobře rozumím (opravte mě), jde hlavně o to, aby Vás terapeut "neproflákl" a informace o vás se nedostaly nikam dál. Pokud jde o opravdu profesionální pracoviště, které má certifikát RVKPP (Rada vlády pro koordinaci protidrogové politiky) nemusíte se ničeho takového obávat, protože zaměstnanci takového zařízení, zcela určitě při nástupu do tohoto zaměstnání, podepsali tzv. "mlčenlivost". To znamená, že údaje o Vás vedené zůstanou pouze v tom daném zařízení. Bez vašeho výslovného souhlasu (stvrzeného podpisem) nemají právo o Vás cokoli a komukoli sdělovat. Pokud byste měl/a zájem, ozvěte se a napište kde bydlíte (město, region), zkusíme někoho vyhledat v okolí Vašeho bydliště. Mějte se A:T: