Mamka alkoholička
Pavel
Dobrý den,jsem ještě "pod zákonem" a bydlím společně se svou 51 letou mamkou.Mamka má dlouholetý problém s alkoholem,již se to snažilo řešit několik příbuzných,sourozenců a oba dva manželé které měla.Já už toho mám také dost,v životě jsem si již prožil hodně a obzvlášt v poslední době.Zajímalo by mě,co mohu já jakožto nezletilý udělat pro to,aby přestala.To že má problém s alkoholem nepřiznává,tudíž nic nechce řeišt.Můžete mi prosím poradit,co se dá dělat?Léčbu by potřebovala,ale náš státní systém je prý takový,že může kdykoli odejít. Děkuji za odpověd.

Odpověděl: Aleš Termer
Dorý den, chápu, že to máte těžké a je toho na vás hodně. Systém dobrovolnosti léčby je naprosto běžný v tzv. západním světě již dlouhá léta. Bez dobrovolnosti není úspěchu. Nelze tedy někoho někam zavřít, tam ho "opravit", pak propustit zase toho starého známého - zdravého.Není to zkrátka slepé střevo, kdy Vás za dva dny pustí domů. Základem úspěchu je, že člověk, který má problém s drogou (pitím) si to uvědomí a chce s tím něco udělat.Bez toho to nepůjde. Možnosti co dělat jsou. Nejlepší však bude, zajdete-li osobně k nějakému odborníkovi ve vašem okolí. Napište odkud jste - město, region - zkusím někoho najít. Bude opravdu lepší když to proberete s někým tváří v tvář. Zatím se držte. A:T: