prostě nevím
lili
Dobrý den, napíši Vám můj problém a můj dotaz napíši na konec. Je mi 25 let, beru ( šnupu ) pervitin již 3 roky, pokud nepočítám malé pauzy, každý den. Na množství půl g/den. Vlastním firmu, normálně na tom funguji, naučila jsem se na tom jíst ( potřebné vitamíny, zelenina, ovoce ) a večer sice trošku dýl spát. Můj přítel ani moji přátelé nic netuší. Pokud do toho nekouřim trávu, tak je můj psych.stav dobrý, v opačném případě asi jako všude kde spojíte rychlou drogu s pomalou dochází k paranoidním stavům a vůbec k depresi. Pokud se do tohoto stádia dostanu, vždy trávu přestanu užívat. Já jí vlastně kouřím jen sezóně, přes léto když chodím se psem a potkávám známé a přes zimu přestanu a sportuji. Co se týče jiných drog, tak jsem zkusila extáze, LSD, ketamin, MDMA, krystal, heroin(inhalačně). Nic jsem si nikdy nepíchla a ani k tomu netíhnu. Chodim na párty od mých 15 - ti let a pořád mě to baví. Jdu tam, vezmu si extázi a prostě si skvěle zapařim. Nejde mi o to přestat brát taneční drogy, na párty jdu jednou za měsíc a je to vždy fajn. Netrpím ani den po užití dragy žádnými špatnými stavy, vše si vždy užívám skvěle i na pervitinu. Jde mi o to, že nechápu jak je vůbec možný takhle dlouho fetovat aniž bych už byla na dně.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, sama píšete, že Vaše drogová kariéra i fungování na drogách je asi trochu nestandardní. O to méně by fungovaly jakékoli tabulky nebo obecná měřítka závislosti. Důležité je, za jak velký problém u sebe drogy považujete Vy sama. To co píšete o těhotenství je hodně rozumné. A asi se taky dá předpokládat, že s abstinencí budete mít po těch letech problém. Být Vámi, zkustila bych nejdřív pervitin vysadit, ať víte, co se vlastně stane. Aby to bylo jednodušší, můžete vyhledat ambulantní pomoc a společně sestavit plán (sama píšete, že "dozor" Vám pomáhá). Největším problémem asi bude udržet nějakou strukturu času ve Vašem životě. Také uvidíte, jaké problémy se objeví, až začnete abstinovat. Spolu s odborníkem bude mnohem lehčí je řešit. Pokud byste potřebovala kontakt na odbornou pomoc, napište prosím lokalitu. Přeji Vám, aby se Vám podařilo odabstinovat co nesnadněji a nejrychleji.