pro ty,co žijí se závislými
e.
Dobrý den, děkuji za kontakt, do Sananimu jsem šla, poradili mi a podpořili mé rozhodnutí opustit přítele. Nevím kde se ve mě vzalo tolik síli to konečně udělat..3 roky jsem mu pomáhala a podporovala ho, on se za tu dobu nezměnil..nevím kolik lidí (i těch, kteří neznali hlavní problém a to ten, že kouřil heroin) mi řeklo, at ho opustím..bylo důležité to slyšet a bylo důležité, že jste mi Vy,pane Minaříku, a lidé v Sananimu řekli, at už konečně myslím taky na sebe. Děkuju. I když je to ještě "čerstvé" cítím se o moc líp. Nechci se k němu vrátit, v poslední řadě i proto, že by pak cítil, že si ke mě může dovolit už cokoliv. Včera jsem s ním ale měla telefonický rozhovor o tom, kdy si konečně přijede pro věci (nepřijede, skrátka to zařídím a bezeslova mu je dovezu já). Stačil mi říct, že jsem měla dělat víc, že je to podraz, že by to určitě nějak šlo..ani slovo věčnosi, nic o změně, nic o citech..nechtěla jsem nic takového slyšet, ale vzalo mě to..už s ním mluvit nechci. Řekněte mi, jsem tak blbá, když jsem po tom všem ještě schopná bát se o něj?, vždyt já zůstat s ním, tak z toho začnu taky něco brát.. Je fakt, že se sem tam snažil, občas měl i subutex, ale představte si, byl tak "vynalézavej", že ho kouřil taky (a ono kdoví co kouřil..)..že prý je moc rozdrolený na polikání. Píši Vám také proto, aby si to přečetli ti, kteří žijí s fetáky..aby si uvědomili (já vím, trvá to), že nikoho nespasí, nejde to. Já na to přišla v 21 a nechci si představit, že by mi bylo o 15 let víc a měla bych s tím člověkem 2 děti a hypotéku a on by v tom lítal, jelikož s jeho životním stylem a vlastnostmi by to ani jinak nedopadlo. Budu ráda, když mi brzy napíšete. A děkuji za to, co pro všechny děláte, děláte to dobře, jen tak dál!

Odpověděl: Jakub Minařík
Jo, brzy jsem asi nenapsal, měl jsem toho poněkud více. Je skvělé, že jste se rozhodla partnera opustit, ono to bylo fakt asi nejrozumější. Moc do debat bych se s ním nepouštěl, mohlo by se to celé zvrtnout. Taky bych ještě klidně byl alespoň v občasném kontaktu s poradnou, možná budete lépe zvládat pocity viny, které se na vás pokusí partner navalit. No, k tomu co píšete - subutex se obvykle nekouří a rozhodně se nepolyká, cucá se, při polknutí je neúčinný. Taky mě napadlo (pokud jsem to nepsal) že by bylo vhodné vyloučit žloutenky a HIV typické pro lidi co berou drogy. Nevím zda byl přítel zdráv, možná ano, možná ne, ale je rozumné nechat tyhle věci vyloučit a to opakovaně. Bylo by hloupé, kdybyjste si odnesla nějakou infekci a ještě blbější, kdyby se taková věc neléčila. Rád vám dám kontakt na kolegu, který se o lidi se žloutenkama stará a pečlivě vás vyšetří, včetně dalších kontrol, ev. vám nabídne obratem léčbu. A jinak držim palce. :-)