alkohol přes míru
mk
Žiju běžným životem, netrápí mne takový ten trvalý druh alkoholismu, ale spíše to, že to nárazově neuhlídám. Třeba dvakrát , třikrát za půl roku to přeženu. Naposledy jsem se na festivalu opil, ztratil se kamarádům a usnul na trávníku. Dá se s tím něco dělat aniž bych se musel vyřadit z bežného společenského života a nemusel tvrdě abstinovat?

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den, To co popisujete se nazývá "PIJÁCTVÍ" není to tedy (zatím) závislostní alkoholismus. Nicméně po určité době se to prostě může přehoupnout do trvalého pití. Hranice je celkem nejasná a nikdo Vám neřekne kde přesně je. Myslím, že není třeba se vyčleňovat z běžného společenského života či tvrdě abstinovat. Spíš byste se měl trochu hlídat a vypozorovat, jestli se takovéhle opíjení opírá o nějaký základ. Mám tím na mysli jestli jste schopen říci, proč se potřebujete takto "vylít". Možná nějaký problém vztahový, či pracovní, nevím, prostě nějaký spouštěč. Na druhou stranu mi nepřijde, že by se Vám to stávalo přiliš často (to neznamená, že je to v pořádku). Zkuste napsat jestli se to v průběhu času nějak měnilo či mění. První věcí, která mi však přichází na mysl je: nepijte tvrdý alkohol a opatrně s vínem a likéry. Zpít se pivem do bezvědomí totiž není tak jednoduché. Rozhodně alkohol nekombinujte a zkuste se držet jen toho piva. Pokud pivo nepijete a pijete hlavně víno, pijte střik 1:4 či 2:3 víno:voda. Důležité je také, nenechat se přemluvit od známých, kteří Vás potáhnou na "Skleničku". Dáte si jednu dvě a pak už je to s další kontrolou pití dost obtížné, takže pokračujete třetí, čtvrtou.... Zkrátka jim svůj problém vysvětlete a sdělte jim, že pkud s Vámi chtějí takhle pít, moc zábavy si s Vámi neužijí. Pijte s (M)mírou :-) A:T: