Neurol-pro p.Minaříka
Odvahovi
Dobrý den p.doktore,mám jen dotaz ohledně užívání neurolu,,,beru ho tak asi 10-12 let.Začalo to před lety kdy jsem užívla chvilku lexaurin 3krát denně 3mg,,ten jsem chtěla vysadit,vím,že je návykový,,,měla jsem s tím problémy,ale zvládla jsem to sama s mužem doma a přešla na doporučení doktora na Deprex a Xanax 2mg.Toto jsem užívala asi rok,nebo dva,ani už nevím a pak mi jednou místo xanaxu napsal doktor neurol,že je to prý skoro stejné složení jako xanax a od té doby užívám neurol asi teda 10 let.Nejdříve jsem ho brala 3 krát denně 0,50 a pak jsem sama když jsem se zeptala lékaře jak snižovat dávky začala snižovat na 0,25 a takto to užívám asi 6 let,nebo 7 let.Brávala jsem ho vždy jen večer 1 tabletu 0,25 mg a ted už ho dlouho beru jak se cítím.Někdy odpoledne,někdy večer,někdy 2-3 dny vůbec.Vždy jen jednu tabletu,neberu si nikdy víc,ta 1 tableta mi stačí a to mám již 7 let doma problémy se synem,narkomanem,kdy mě zadlužil i sebe,neustálé hádky a nadávky a hádání se,kdy syn mě opravdu sobecky využívá a já jak blbec se nechám využívat a pak se divím těch následků,,,to jen mimochodem,aby jste byl trochu v obraze,že i po tomto co mám denně za problémy mi stále stačí si vzít 1 neurol 0,25 mg a uklidním se,,myslím tím,když se zrovna naskytne stresová situace.Jinak když mám chvilku klid,což je u mě svátek,tak si ho nevemu třeba 3 dny i si dám 2-3 pivka malé a nic mi není.Jsem asi závislá na neurolu co?Někdy si myslím,že kdybych byla už pořád v klidu,že bych ho nepotřeboval,ale mé tělo,neboli má hlava je asi na něj zvyklá co?Co si myslíte p.doktore?děkuji předem,,,díky za této stránky a vám všem,jste moc skkvělý lidé a ani si neuvědomujete,jak lidem pomáháte,,už jen to,že jsem člověk může napsat.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, já bych s tou závislosti tolik neoperoval. Tam přece jen jsou významné i jiné faktory než samotný usus látky. Napadá mě, podle toho co píšete, jestli by nebylo možné hledat jiné strategie zvládání stavu - bylinky, podporu skupiny rodičů se stejným problémem, terapeuta, ... Možná byste pak zjistila, že neurol užijete jen jednou za mnoho měsíců a když ho někde ztratíte, tak se nic neděje. Jinak neurol a xanax je totéž. Alprazolam. Kdybyste potřebovala kontakt na skupinu rodičů, napište. :-)