Bipolarni porucha a marihuana
Kokrital
Dobry den, trpim bipolarni poruchou, a krome leku predepsanych psychiatrem (lamotrigin, v depresivni fazi navic citalopram) uzivam i marihuanu (nekolikrat tydne). Drive u mne bylo uzivani marihuany, pak depresivni/bipolarni porucha. V prvni depresivni fazi jsem na asi 3 mesice marihuanu uzivat prestal, nijak se to neprojevilo, tak jsem opet zacal.. Kdyz jsem hledal konkretnejsi informace v odbornych clancich (pres sciencedirect a pubmed), moc jsem toho nenasel, presto, ze komorbidita abusu marihuany je u bipolarni poruchy casta. Clanky doporucovaly vice vyzkumu v teto oblasi, jeden zminoval indukci manicke faze, jiny subjektivne lepsi pocit a stejny pocet dni v depresivni/hypomanicke fazi, ale vetsi pomer hypomanickych dni.. Dalsi statisticky mensi negativni ucinek nez alkohol/amfetaminy. Na druhou stranu nachazim ruzne jednotlive zpravy o pouzivani marihuany jako stabilizatoru nalady. Predpokladam, ze mi poradite to psychiatrovi zminit (chystam se), a ze to muze zhorsit prubeh poruchy takze by bylo nejlepsi marihuanu neuzivat.. I tak bych se rad zeptal, mate s necim takovym zkusenosti?

Odpověděl: Jakub Minařík
Je to celkem složité a má to spoustu proměnných. Setkal jsem se s tím, že konopí poruchy stabilizovalo, ale také zhoršovalo a nebo indukovalo. Je asi celkem moudré být při jeho užívání opatrný a sledovat efekt. Pokud se po jeho užití stav nemění a nebo zlepšuje, tak asi není tak velký problém, pokud ale dochází ke zhoršení - pak je lépe se konopí vystříhat. Jen je otázka, jak budete schopen vliv na zlepšení nebo zhoršení odhadnout. Jinak jste si udělal celkem dobrý přehled vlivu konopí na duševní onemocnění. Blahopřeju. :-)