nasili a pervitin
sister
je mozne byt pod vlivem nebo pri dojezdu po pervitinu nasilny ? z ktere drogy je konzument nasilny? Je tp pri soudu polehcujici okolnost? Dekuji

Odpověděl:
Dobrý den, ano, pervitin může vyvolat nebo zesilovat agresivitu. Nejčastěji agresivitu způsobují stimulační látky nebo alkohol a rovněž abstinenční syndrom (např. u závislého na heroinu) může chování ovlivnit směrem k podrážděnosti a agresivitě. Pokud je agresivní chování způsobeno užitím návykových látek, není to soudem posuzováno jako polehčující okolnost. (Pokud by tedy čistě teoreticky nebyly rozpoznávací schopnosti v době užití této látky sníženy z jiných důvodů či látka byla dotyčnému podána úmyslně někým jiným a bez jeho vědomí. Ale to by záviselo na konkrétní situaci).