Jak dopadne moje dcera?
Nancy
Dobrý den. Moje dvacetiletá dcera bere pervitin, myslím, že tak 3 roky, injekčně. Samozřejmě, když jsme to zjistili (asi rok), byli jsme v šoku, radili jsme se s odborníky, co dělat. Nastavili jsme pravidla pro její fungování v domácnosti (máme ještě dospělého syna a malého syna). Bohužel, všechno postupně porušila, přišly dohodnuté sankce, až jsme ji museli vyhodit z bytu. Je to pro mě hrozná situace, už asi půl roku nevím, kde je, co dělá, jen občas ji u nás hledá policie, prý se pohybuje ve feťáckých partách.... Ale asi to opravdu jinak nešlo, asi opravdu musí narazit až na dno, aby měla důvod, proč toho nechat... No a já se chci zeptat, dá se nějak odhadnout, jak se to s ní bude vyvíjet dál? Nebo je to opravdu naprosto individuální? A co mám dělat já, abych se z toho nezbláznila? Je to přece moje dítě. Někdy mám dokonce takové myšlenky, že by bylo lepší, kdyby zemřela, a pak z toho mám výčitky svědomí, že mě taková věc vůbec může napadnout. Nehledě na to, že si myslím, že jsem měla udělat víc pro to, aby s drogami vůbec nezačala, velmi mě to trápí. Děkuji.

Odpověděl: Aleš Termer
Přeju hezký večer, Dokážu si představit jaká muka to pro Vás musí být, nevědět kde je Vaše dítě, ani co se s ním děje.Obávám se však, že má odpověď Vás mnoho nepotěší. Skutečně netuším co se může s Vaší dcerou dít. Pokud se neozve sama (lepší varianta) či nedostanete zprávu od Policie (horší varianta),tak Vám nikdo s jistotou na Vaši otázku neodpoví. Máte pravdu v tom, že je někdy dopadnutí na dno jedním z faktorů, které mohou ovlivnit smýšlení lidí k nějaké pozitivní změně. Je to však velmi individuální a nefunguje to vždy. Přesto si myslím, že se dá něco dělat. Mimo to, že existují zařízení, které se zabývají přímo drogovými uživateli, existují i poradny pro rodiče těchto uživatelů, kde by Vám ve vašem problému mohli pomoci resp. je důležité abyste se v tuto chvíli postarala hlavně o sebe. Napište odkud jste (město, region) zkusím Vám vyhledat odbornou pomoc v místě vašeho bydliště. Držte se a opatrujte se. A:T: