pro dr. Minarika, z Bruselu
sister
Vazeny pane doktore, naposledy jsem vam psala 12.08, od te doby situace vzala razny spad: po vyhrozivani, ze rodice zabije a umisten ve vazebni veznici (pripad prevzala kriminalka, jelikoz neslo o kradeze, ale i o loupeze s nasilim); kde je az do soudu, ketery mu pravdepodobne prikaze lecbu v Opave. Jeho silene chovani a nenavist, az zrudne vyrazy a vyhrozivani smrti (nekdy i s nozem v ruce) vuci rodicum me zarazi: je to spojeno s drogou nebo je to pouze nejaka latentni psychoza, kterou ta droga vyvolala? muze mit z marihuany, kterou kouri asi 6 let (od 15) schizofrenii, ktera se takhle projevuje? Nemel by mimo detox jit na nejakou psy terapii? existuje v Opave moznost lecit zavislost i tyhle psychiatricke potize zaroven? Jak dlouho muze v te vazbe zustat? Pocitam, ze detox bude mit pri soudu uz za sebou..:-) Dekuji Vam za odpovedi.

Odpověděl: Jakub Minařík
Stav může být vyvolaný fakt lecčíms - konopím méně pravděpodobně (ale nevylučuji to), jinými drogami spíše, ... taky se ale mohl rozvinout paralelně a drogy se na jeho rozvoji mohli podílet jen okrajově. Je to celkem složité a bez toho, abych člověk viděl, to neodhadnu a často ani pak není jasná příčina. Jinak v Opavě by zaléčili obě poruchy, psychoterapii mu v rámci léčby nabídnou, je její standardní součástí. No ve vazbě si jej mohou nechat různě dlouho asi se obávají ovlivňování svědků, případně násilí. spíše jej pustí až po soudu do léčebny. Detox bude mít v době soudu již nejspíše za sebou. V tom máte pravdu. Kdyby bylo třeba napište.