snupani
unknown
zdravim. zajimalo by me, jak snupani MDMA, ketaminu a pervitinu pusobi na nos (resp. nosni prepazku). myslim tim, jak jej poskozuje (jakym zpusobem, v jake mire) a po jak caste aplikaci zacne tento problem vznikat. pokud je to u kazde latky jine, byl bych rad kdybyste mi odpoved rozepsali pro kazdou latku zvlast. moc dekuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ohledně mechanismů-ty se pohybují na úrovních fyzikálně-chemických (osmotický tlak, reakce, ...) a patofyziologických (anemizace sliznice, ovlivnění nervových zakončení a tak). Ohledně poškození mám zkušenost, spíš než typ látky je důlečitá frekvence. Pokud člověk užívá dlouhodobě (týdny-měsíce), několikrát do týdne tak si vážné poškození sliznice navodí-míra může být různá-od iritace a zánětu až po zničení sliznice a anatomické změny nosní přpážky. Dosti často dochází ka zhoršení až ztrátě čichu. Reverzibilita poškození pak klesá s jeho závažností. Mám klienty, kteří šňupali dlouho a i když dlouho abstinují, stav se nezlepšil. Jak jeden z nich říká-h... necítí ani když si do něj strčí nos.
Pokud máte podobné obtíže-docela dobrou zkušenost jsem udělal s nosníma kapkama Euphorbium a nosním olejem Coldastop. Pomáhá to. :-)