MARIHUANA,KOKS,CRACK,ECKO,PERVITIN,...co ted?
mili
Dobrý den, je toho hodne co bych chtela rict, ale pokusim se to zkratit. Muj bratr,21 let huli asi od 16 let marihuanu. K tomu pravidelne cigarety. Dost predtim pil, ale to uz ted nedela. Zkusil houbicky,..pak jel na 6 mesicu do Ameriky, kde zkusil koks a posledni mesic bral kazdy druhy den CRACK. nemusim dodat, ze diky tomu mel ruzne nehody kde byl az v bezvedomi..ap. Vratil se do Cech, tady to k dostani neni, takze mel abstak silenej a ten prekonal. Podotykam, ze tohle mi vsechno rekl. Nikdy sme spolu moc nemluvili soukrome a ted to vypadalo ze ho to fakt tizi a trapi ho to. Rikal, ze mel tripa, koku, casto ecko...on je extreme vyhublej, pri vysce 180cm, ma uz propadly tvare, jeho chovani snad ani popisovat nemusim...ale rekl mi, ze asi 3-4 mesice bere parkrat do tydne uz i pernik. Snupe ho. Proto samozrejme ma tu samou dobu ucpanej nos...atd. Rikal, ze uz ty lidi co jsou okolo nej, jeho kamarad, kterej v tom jede dost huste, nechce ani videt. Ze jsou lhari a svine. Ze to jsou fetaci a ze on je taky fetak. Ze s tim chce prestat. Byla jsem neobvykle klidna a ptala sem se, co mu to dela, jak to probiha, atd. Rekla sem mu, ze neni ostuda jit do poradny pro pomoc, moc neverim tomu, ze se to da prekonat samo bez pomoci. Rekl mi, ze zadnou pomoc nechce. Ze to je jeho boj a ze to chce vyresit sam. Ze vi, ze to nepujde tak rychle a ze si asi max. 1-2 vezme, ale pak ze ne. A ze jestli ten boj prohraje, tak je konec...pak to na me dolehlo. Vite, on je chytrej, v rijnu jde na skolu, tesi se, ze vypadne od vsech tech fetaku. A ja premyslim co ted. Sveril se mi a skoro by brecel..mam mu dat sanci?dyt je to blbost, at me klidne nenavidi,ale musim to nekomu rict. Tohle neni sranda. Je to na nem hrozne videt, nici ho to, co kdyz to jeho srdce nevydrzi. Bydli v Jablonci nad Nisou, casto je v Liberci. Poradte, co s tim? at jsem klidne pro ted sketa, pozdeji mi mozna podekuje. Klidne riskuju nas vztah aby on zil. Jsou v Lbc nejake poradny?lecebny?ja bydlim v Praze, mozna ze i toto je mozne. Dekuju moc za radu.

Odpověděl: Aleš Termer
Přeji hezký den, Nemyslím si, že byste byla sketa, naopak je vidět, že rozumně uvažujete o tom jak bratrovi pomoci.Upřímně řečeno, bratr toho do 21 let stihl opravdu hodně. Z toho co píšete je vidět, že máte o bratra strach. Váš bratr teď prožívá velmi obtížné období, kdy se rozhoduje. Jsem stejného názoru jako Vy, Váš bratr by měl skutečně vyhledat nějakou pomoc. A ostuda to rozhodně není. Zařízení pro drogově závislé na Liberecku jsou, jsou i v Praze. Což by pro něj mohlo být přijatelnější, protože ho v Praze neznají a bude mimo "své kamarády". Jde jen o to aby si Váš bratr uvědomil, že tu pomoc potřebuje. Bez toho to nepůjde. Zkuste s ním na toto téma nějak opatrně promluvit. Píšete, že pokud to sám nezvládne bude konec. Píšete tedy o sebevraždě. Řekněte bratrovi jak Vám na něm záleží, jak a čím je pro Vás důležitý, sebevražda vskutku nic neřeší. Měl by také vědět, že jste připravena mu poskytnout pomoc, že mu můžete pomoci nalézt lidi, kteří mu pomohou. Případně nabídněte doprovod. Nedělejte to však za každou cenu, pokud pomoc odmítne, měla byste se postarat hlavně o sebe. Jak jsem již výše psal, chtít musí on, jinak to nejde. V případě zájmu Vám mohu samozřejmě předat kontakty na odborná zařízení na Liberecku i v Praze. Držím palec a ozvěte se jestli se to nějak pohlo. A:T: