jaky test
susan
mam podezření o užívání drog--ale nevím o jakou drogu se jedná-existuje test volně prodejný,ktery je schopen urcit že dotyčny něco bere(z moči) pokud ano - tak jak se test jmenuje? děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Zajdete do lékárny a budete chtít multi test. Mívá 5-10 parametrů, různí výrobci, stojí 1-3 sta Kč. Podívejte se na to, co obsahuje (nemělo by chybět: kokain, amfetamin, opiáty, metadon, buprenorfin, benzodiazepiny, barbituráty, konopí). Počítejte s tím, že test je jen orientační, tedy - pokud není nález v souladu s tvrzením testovaného a nebo jednoznačným klinickým obrazem (zjevná intoxikace, alkohol cítit není) je nutné jej považovat za negativní. Jedná se o test vyhledávací (laciný, vysoce citlivý, zachytí s jistotou všechny pozitivní, i s rizikem že označí falešně negativní). Konfirmace se provádí laboratorně (chromatografie, spektrometrie) stojí odhadem tisíce. Také byste si měla ujasnit co s pozitivním nálezem uděláte. To bývá větší problém, než samotná diagnostika.