nevím,co mám dělat
Marie
pane, doktore.děkuji za odpověď. Doplňuji, že jsme z Klatov. Pouze ještě doplňuji, že mi syn nyní sdělil, že marihuanu kouří už od 15 let. Mám teď velké výčitky, jak jsem asi špatná matka, že jsem to dříve nepoznala a zašlo to tak daleko, že přešel i na pervitin. Nyní tvrdí, že je to je jenom marihuana, ale moc tomu nevěřím.Prostě vždy mi tvrdí, že už s tím přestal, ale pravda to není. Budu Vám tedy moc vděčná za kontakt na nějakého odborníka v našem regionu.Zcela určitě se mi ale nepodaří přimět syna, aby tam se mnou šel. Zatím Vám moc děkuji a ráda se opět ozvu.

Odpověděl: Jakub Minařík
Tak v Klatovech se příliš nevyznám, musíte to zkusit. Na konci přidávám kontakty na Plzeň, kdyby to neklaplo. Tam je to s jistotou. Máte to tam blízko. Držím palce. P.s. Klidně běžte bez syna, radu potřebujete nyní především vy. A s tím že jste přehlédla počátky užívání drog - s kolegou jsme dělali výzkum a vedlejším zjištěním bylo, že rodiče byli schopni zjistit užívání drog dítětem nejdříve za 1-1,5 roku užívání tvrdé drogy, pervitinu nebo heroinu. Nejinak tomu bylo u dětí lékařů a psychologů, kteří mají, vzhledem ke svému vzdělání, větší šanci si všimnout. Tedy v zásadě ve stadiu rozvinuté závislosti. Neměla jste šanci dříve. Není to nijak nápadné. Brát drogy byla jen na okraj volba vašeho syna, nikoliv vaše. :-) AT poradna, Psychiatrická ambulance [Západní Čechy] Klatovy, Hostasova 152 tel: 376315282 PPP Klatovy [Západní Čechy] Klatovy, Hálkova 133 tel: 376 310 809 Psychiatrická a antitoxikologická ordinace [Západní Čechy] Klatovy, Hostašova 152/IV tel: 376315282 Psychiatrická ambulance a AT poradna [Západní Čechy] Klatovy, Hostašová 152 tel: 376315282 Kontaktní centrum, Centrum protidrogové prevence a terapie [Západní Čechy] Plzeň, Havířská 11 tel: 377 421 034; 724003934