Dobrý den.Je mi 18 let.Žil jsem "správným životem" do svých 13 let.Tehdy jsem se nešťastně zamiloval a řešil problémy léky,teď už vím,že to za to nestálo,ale vysvětlujte to puberťákovi. Nejdřív jsem si koupil Guaiacuran,nebo jak se to jmenuje.Je to na nervy a není to na předpis.Ale pak jsem doma objevil Rohypnol.Občas jsem si ho dal,třeba s Vodkou.Zpětně si říkám proč to všechno,ale to nebylo zdaleka to nejhorší.V 7.třídě jsem skusil léky jako Guajacuran,Rohypnol,Defobin. Pak se problémy vyřešily a já toho nechal,ale pak druhá krize přišla v prváku na střední.Není důležité proč,ale začal jsem pít.Hodně jednou jsem byl tak nechutnej,že jsem povracel půlku hospody a moje kamarádky mě muslely tahat ven a lejt mi na hlavu vodu.Tohle všechno vím jenom z vyprávění,protože si nic nepamatuju.Tehdy to začalo-Byly jsme tři kamarádi.Každý vždycky něco sehnal od prkotin jako Guajacuran,který jsme jedly jako housky až to Valium.Sjížděli jsme se i ve škole.Ale oni dvě "jenom" žrali léky,ale já si s sebou nosil odlitý alkohol a popíjel ho tajně o přestávkách.Občas jsem se i chvěl,když jsem ho neměl.Když jsem byl doma,tak jsem se chodil jako procházet odpoledne ven,ale ve zkutečnosti jsem si s sebou vzal chlast a šel do parku a tam do sebe nalili cokoliv od likéru po Rum.Po večerech jsem popíjel a poslouchal hudbu a uváděl se do stavu,že hudba zněla jakoby v dáli i když jsem měl volume 40.Pak mi "kamaradka" nabídla,že má něco lepšího.Tak jsem prubnul perník.Nikdy na to nezapomenu,jeli jsme vlakem a já do sebe lili Rum jak čaj a pak jsem šel ve vlaku na záchod abych si "šňupnul".Byl jsem trapnej,přišel pozdě domu.Pak večer jsem nemohl usnout a když jsem se díval na fotku toho kvůli komu vlastně tohle všechno vzniklo už tehdy v tý sedmý třídě,tak se ta fotka změnila na nějakou příšeru a zem se jakoby hýbala,jako by pod ní lezly červy.Pak jsem viděl něco jako zelený ameby.Doma jsem pak vyhrabal léky jako třeba:Oxazepam-(Ten jsem jdnou sněd asi 1 platíčko 10 tablet a pak jsem se ožral jako prase) pak:Rohypnol,Tramal Retard,Dinil,Guajacuran,Eunalgit-prostě všechno co mělo účinky na centrální nerovný sistém,takže třeba i UNO,co je myslím na roztroušenou sklerozu.Marihuna-samozřejmě taky,třeba týden v kuse den co den 2X.Takhle jsem pokračoval asi tak do půlky prázdnin.Pak jsem prostě ze dne na den přestal.Zní to jako výmysl,ale je t tak!Nikdy jsem nebyl nijak závyslý,myslím tak,že bych nedokázal přestat,protože jsem opravdu přestal.Takže to je můj příběh,ale te´d k mému dotazu.Měl jsem tak rok klid,ale od té doby mi přijde že se všechno "sere" jako zdraví-Nejdřív zápal plic,pak časté palpitace na srdci.Často jsem nemocný-Potíže při polikání,mám pořát rýmu-suchou jakoby se mi ucpává nos i když nemám rýmu.Takže si pořát beru kapky-Nejdřív-Olinth (Xilometazolinum) teď-Sanorin (Naphalozi Nitrans).Dále pak časté pálení žáhy,to ale jako jediné ustálo.Občasné potíže s močením,přijde to jen tak-bolí mě u toho břicho a bedra.Studený pot-ale nikdy nemám potíže stím provést potřebu,ale třeba jdu 8-10 za hodinu a jakoby toho mám pořát hodně i když tolik nepiju.Často mě bolí břicho-občas tak silně,že se to nedá ani vydržet,ale nikomu jsem nic neřekl-Vypadá to jako slinivka,ale je to jako od jater po slinivku.Játra sama o sobě nebolí protože v nich nejsou nervová zakončení,ale bolí,že na něco tlačí.Silné bolesti hlavy-jakoby pulzování žil,nedá se to vydržet,každé to pulznutí je bolstivé,jediné co pomůže je nehýbat se.Chtěl bych se zeptat,nědke jsem četl,že po takovém zacházení s tělem může přijít něco jako bumerang,ale ne hnet,takže když přestanu v podnělí roku 2008,tak v úterý se mi nic nestane,ale zkolí mě to ve středu 2009.Je to možný,že to s tím souvisí.Vlastně kdybych to měl shrnout,tak od 13-14-"slabší" 15-přestávka-(Ale zapomněl jsem říct,že jsem silný kuřák 20 denně) 16-17-"Silnější-drogy a léky" 18-Nic-sem tam pivo,ale stejně mi moc nechutná. Občas je to hodně težké,třeba úřed dvěma dny na mě najednou padla tíseň-nic nemá cenu,nic jse nedokázal.Brečel jsem snad půl hodiny.Dobře vím,kde máme alkohol-(Záměrně jsem ho třeba nevyhodil,je to pto mě takový Damoklův meč,který nademnou je,ale i v té nejhorší depresi jsem zatím dokázal dolat a vím,že to dokážu znova při další depresi. Prosím-odpovězte,třeba jsem hypochondr,nebo mám něco jiného co nesouvysí s tím užíváním,ale jaký na to máte názor.

Odpověděl: Jakub Minařík
Není úplně pravděpodobné, že by se jednalo jen o vliv drog, ale ty mohou mít také svůj efekt. Spíše je to kombinace vlivů s tím, že bych nevyloučil ani třeba depresivní poruchu atd. Bylo by asi moudré navštívit psychiatra a najít nějaký vhodný postup jak z toho ven. Jeví se mi to jako nejmoudřejší postup. Kdybyste potřeboval kontakt, napište odkud jste. Pokusili bychom se vám jej vyhledat. Kdybyste to chtěl zvládnout sám, zkuste vydržet v kontaktu a psát jak na tom jste.