syn
fgdss
dobrý den, co dělat s podezřením, že dospělý syn (21, student VŠ, s námi bydlící ve společné domácnosti) bere drogy? rozhovoru není přístupný a vše popírá, feťáky tvrdě odsuzuje. manžel tvrdí, že maluju čerta na zeď. Mám střídavé podezření od jeho 17, kdy se začal zajímat o styl "techno" a navštěvovat o víkendu diskotéky, vracel se (čilý a hovorný) v poledne s tím, že přespal u kamaráda a též se tam najedl, náhodně jsem přišla na to, že lže, což popřel a odmítl se se mnou o tom bavit. v pondělí často zůstával doma, že je nemocný a i tak vypadal. pak mi trochu spadl kámen ze srdce, když udělal maturitu a dostal se na VŠ, o víkendech nevyrážel tak často, našel si přítelkyni s jinými zájmy. po roce a půl zase zhoršení, víkendy trávil mimo domov, měla jsem i podezření, že se mi ztrácejí peníze (jen stovkové položky), po dotazu rozčilení, konflikt, stěžoval si manželovi, že ho obviňuji a oba jsou teď v koalici proti mně, syn už odmítá pokusy navázat rozhovor, přestože jsme dřív měli pěkný vztah, mrzí mě to, ale taky vidím, že se s drogami asi nemýlím, a jsem přesvědčená, že se jedná o pervitin podle toho co jsem četla, a už ne jen o víkendech, hodně zhubl, střídání nálad, vůbec nevím, jak to má teď se školou. Včera zase přišel asi z nějakého mejdanu před polednem, prý že jedl, celý den pracoval na zahradě a až do noci si asi uklízel v pokoji, něco tam přerovnával, ráno někam šel. děsí mě to a manžel tvrdí, že jsem hysterka. prosím o radu, jak postupovat, jestli je dobrý nápad podrobit ho testům na drogy, ale ono testování vlastně nic neřeší??

Odpověděl: Jakub Minařík
No, vypadá to, že to bude složitější než jen na jednoducho radu. S drogama můžete mít na jedné straně pravdu, dost to na pervitin vypadá - může se jednat o jednorázové experimenty (ty obvykle mizí když člověk dostane rozum - ony většinou člověka omrzí), ale také o kontinuelní užívání s rozvojem závislosti (to většinou nemizí samo). Odlišit to takhle úplně nejde. Je otázka co s tím. Na jedné straně se jeví jako moudré proti dogám zasáhnout, nicméně efekt může být nulový, nebo dokonce může situaci zhoršit. Asi bych doporučil se zajít někam poradit, promluvit si o tom a hledat řešení. Jinak bych asi čekal na sypmtomy selhávání (vypadnutí ze školy, rozpad životního rytmu, selhávání ve více oblastech, ...) a pak bych jednal razantně.