umístění dcery do léčebného zařízení - drogy
Lenka
Přeji hezký den,mám dotaz.Dcera je drogově závislá,je jí 19 let.Celá rodina děláme vše možné i nemožné,abychom jí pomohli,ale vše beznadějné.Vyklube se jiskřička naděje,a za pár dnů jsme tam kde jsme byli.Přestože s námi dcera nebydlí,stýká se s námi,ob den aspoň zatelefonuje,že je v pořádku.Před časem si už ale začala i píchat.momentálně žije na úrovni bezdomovce.Mám pocit,že zvolna nastává čas,ona o tom občas sama hovoří,že bychom měli vyhledat léčebné zařízení.S AT v místě bydliště jsem v kontaktu pouze já,dcera tam po několika návštěvách odmítla chodit.Dnes jsem tam dostala radu,jakmile dcera prokáže náznak souhlasu s léčbou,co nejdříve jí naložit a odvézt do léčebny.Dostala jsem seznam zařízení,ale nevyznám se v tom.Co je vůbec podmínkou přijetí,údajně první podmínkou je detoxikace.Lékař řekl i kdyby to připadlo třeba na víkend,že i tak mám dceru odvézt a říct,že lékař z AT ihned v pondělí vystaví doporučení.Prosím o pomoc,na která zařízení se v tomto případě mohu obrátit?Děkuji,Lenka

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud je lékař na AT s Vámi v kontaktu a vstřícný, poraďte se pokud možno s ním, jaké zařízení by bylo pro Vaši dceru nejvhodnější. Minimálně toho o ní dost ví, viděl ji... Nicméně co určitě platí je, že k hospitalizaci je potřeba dobrovolnost. Musíte tedy opravdu počkat, až dcera kývne na to, že se chce léčit. A než se do nějaké léčebny rozjedete, je určitě dobré tam zavolat, jestli mají aktuálně volné místo. Léčebny berou většinou spádově, takže si nemůžete moc vybírat. Výjimkou je PL Červený Dvůr, která se specializuje na závislosti, zde bývá pořadník. Také je možnost terapeutické komunity, která je na delší dobu a také bývá pořadník.