NEUROL
nick
Nechtěla jsem, aby ten dotaz vyzněl nevděčně. Asi se to stalo, tak se omlouvám. Ten krok, co dělám, je výsledkem dlouhodobého zvažování a beru ho jako start. Problém je, že to místo je od nás cca 50km. Takže kontakt s rodinou bude problém. Zmiňujete, že závislost nebude jediným problémem. To máte pravdu. Problém je tetanie. Bylo mi sděleno, že depresi nemám. Navíc panika a úzkost nebyly dříve přítomny, ani před nasazením NEUROLU před těmi cca 2,5 lety. K lékaři jsem šla s tím, že jsem vyčerpaná, že mám závratě, pocity slabosti a že jsem malátná, klasicky taky mravenčení a potíže s donadechnutím se. "Tetaniků" mám kolem sebe hodně (více než 10) a většina to zvládá s magnéziem, výjimečně s antidepresivy. A to mě vede k jedné otázce.... Vídáte v Praze často pacienty s tetanií? Mluví se o tom, že to je doména určitých částí republiky.

Odpověděl: Jakub Minařík
Upřímě řečeno - s tetanií nemám moc zkušenosti, nevídám tetaniky a nebo nemám na to nastavený diagnostický filtr v hlavě. Je to pro mě podnětné, zamyslím se nad tím, prozkoumám to. Dík. Ohledně toho vysazení - ona se dlouhodobá medikace dycinky vysazuje hůře, a paniky ... ty po BZO bývají celkem obvyklé. Srovnají se, ale chvilku to většinou trvá. Zkuste si krom Magnezia (Nejlépe Magne B6 1-1-1) přidat ještě Thiamin (1-1-1) a čaj z Meduňky lékařské, pijte jej klidně celý den. Je zklidňující a spoustě lidí pomůže i při vysazování například heroinu nebo mnohem vyšších dávek BZO. Stav se po vysazení Neurolu jistě rozkolísá, ale během 1-2 měsíců by se měl zklidnit. Meduňka by mohla pomoci. Taky by mohli být ku pomoci relaxační techniky a meditace. Když se naučíte postup jak se vnitřně zklidnit, tak vám to myslím dosti pomůže. Dá to ale práci a chvíli to trvá (pro naučení se meditaci je dobrá kniha Ram Dasse "průvodce meditujícího" nebo tak nějak se jmenuje. No, klidně ještě napište. :-) P.s. Dotaz nevděčně nevyzněl, jestli to tak z mé odpovědi vyznělo, tak se omlouvám já. :-)