Exekuce majetku rodiny drogově zavisleho
Miroslav S
Moje dcera 19 let,špatní kamarádi, fetuje.Bojime se toho že nadělá dluhy,protože ješté nepracuje,maturita pokud ji udělá v září.Máme ještě dvě,jedna bc. a jde dál, druhá začíná druhý ročník VŠ. Takže,jak postupovat,když o zrušení trvalého pobytu v našem bytě nechce ani slyšet a my se bojíme,že přijdou exekutoři a budou brát věci nejen naše,ale i holek. Je to hrozné,ale autorita kohokoli i naše je úplně nulová,pořád se ohání tím,že je plnoletá a může si dělat co chce.Nezastaví ji ani to že se 5 let léčí na epilepsii,přitom hulí trávu(dejme tomu),ale teď přidala pervitin,zatím šňupe,ale co zachvíli.Děkuji předem za odpověď a radu jak postupovat Miroslav S

Odpověděl:
Dobrý den, pokud se týká ohrožení vaší rodiny exekucí za dluhy vaší závislé dcery, je to poměrně komplikovaná záležitost. Zrušit trvalé bydliště je jistě jedna z možných cest, nicméně trvalé bydliště lze zrušit pouze v případě, kdy se tam dotyčný prokazatelně delší dobu nezdržuje. Jinak je nutné nejdříve podat k příslušnému soudu žalobu na vyklizení bytu z důvodů problematického soužití se závislým. Což bych vzhledem k tomu, že má vaše dcera před maturitou, vnímala jako skutečně krajní řešení. Exekuci vašeho majetku se lze také bránit tím, že si pečlivě uschováte doklady o nabytí všech cennějších věcí v domácnosti (paragony, záruční listy atd.) a v případě, že by exekuce přeci jen proběhla, je možné podat k příslušnému soudu tzv. vylučovací žalobu, kde právě těmito doklady prokážete, že zabavený majetek není majetkem povinného, tedy vaší závislé dcery, nýbrž váš. Pokud byste potřeboval podrobnější informace, lze se obrátit na Právní poradnu A.N.O., kontakt najdete na těchto stránkách vpravo. Jinak rozumím tomu, že je to pro vás náročná situace, a také s ohledem na vaše druhé dvě dcery, by bylo třeba ji nějak řešit. Doporučila bych vám obrátit se na odborníky, kteří se specializují na pomoc rodinám závislých. Získali byste pro sebe podporu, kterou v tomto těžkém období budete jistě potřebovat a navíc byste mohli zkonzultovat, jak na chování vaší závislé dcery reagovat a jak ji eventuelně motivovat k nějaké změně. Jestli byste měli o poradenství tohoto druhu zájem, napište nám region a my vám zkusímě někoho doporučit. Zatím přeji hodně sil.