psychika
Rudige
Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat na možnosti osobní psychologické analýzy mé osoby. Je mi 36 a v minulosti jsem užíval drogy hlavně LSD, marihuanu tu asi nejvíc a také extázi a kokain. Moje máma je doktorka psychiatrie ale pomoct mi nedokáže. V současné době již drogy neberu ale mám narušenou psychiku, sebevědomí a neumím se v sobě vůbec vyznat a taky nemám nikoho komu bych o svých problémech mohl svěřit. Trpím komplexem méněcenosti a mám strach z navazování vztahů se ženami. Vím že si za to můžu sám ale toužím po tom žít plnohodnotný život a věřím že existují cesty jak nad těmito psychickými problémy zvítězit. Jen nevím jak začít mám pocit že mi to přerostlo přes hlavu a psychická labilita mě omezuje v soukromém i pracovním životě. Mohli byste mě nějak nasměrovat co bych měl udělat koho kontaktovat apodobně. Myslím si že by mi pomohlo mít někoho kdo by mě poznal s kým bych mohl o svých problémech mluvit a kdo by sledoval další vývoj. Za jakékoliv doporučení nebo radu Vám předem děkuji.

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den, je dobře, že jste se ozval a věřím, že to nebylo lehké. To co píšete, byste měl probrat s nějakým terapeutem, který Vám pomůže vaše obtíže zvládat.Možná i ve spolupráci s psychiatrem - to bude vědět on, až si promluvíte trochu hlouběji. Máma by měla být asi hlavně máma - člen rodiny, než lékař psychiatr. Bývá přeci jen vhodnější, pokud se do profi pomoci zapojí někdo zvenčí. Napište prosím odkud jste (město, region), pomohu Vám někoho najít. Vydržte, nepřijde mi, že byste měl zas tak nízké sebevědomí, když jste se ozval ohledně svého problému. A.T.