Pro pana Termera
Miu
Dobrý den, děkuju za odpověď. Opravdu jste mě moc nepotěšil. Píšete, že se Vám chování našeho syna z jeho důsledky nezdá jen na hulení trávy. Kdysi dávno přiznal šňupání pervitinu /asi před pěti lety/, taky jsem u něho tehdy v pokoji ten bílý prášek našla. Od té doby mluvil jen o trávě a nic dalšího nepřiznal a ani jsem už od té doby nic podobného nenašla, kromě trávy. Vpichy jme u něho nikdy neviděli. Ptám se tedy, zda může být ten jeho soc. úpadek způsobený hulením trávy v kombinaci se šňupáním pervitinu? Nebo v tom může být ještě něco dalšího? Od toho co jsem Vám poprvé psala, toho 28.7.2008, se u nás udály dvě věci. Před týdnem u nás byla policie a hledala syna. Prý jde o vykradení nějakých zahrádek, kde se ztratil železný šrot, který dovezl do sběrny náš syn /předložil tam OP/. Je tedy podezřelý, jestli ty zahrádky nevykradl on sám. Nemůžou ho najít a řekli nám, že po něm vyhlásí pátrání. My s ním nejsme v kontaktu a nevíme kde se pohybuje. A navíc teď když jsme přijeli na víkend na chatu, tak jsme zjistili, že tam někdo přespával. Jen na zahradě v takovém otevřeném přístřešku, kde je i postel a opéka se, když je nepříznivé počasí. Na zahradě u bečky s vodou bylo i mýdlo. Máme podezření na syna. Musel ale přelézt plot, protože klíče samozřejmě nemá. Zmizela cibule, která byla na verandě, tak nevím co si mám o tom myslet, jestli už je na tom tak, že se krmí cibulí a na nic jiného nemá.... Jsme z toho úplně špatní a nevíme kam až to půjde. Jestli opravdu má prsty v tom vykradení těch zahrádek, tak ani nechci domýšlet kam až to všechno zajde.... Stála bych o setkání s dalšími příbuznými, kteří mají podobné problémy se svými blízkými jako my. Existuje nějaké takové centrum v Olomouci? Poraďte co máme dělat. Jak se zachovat, když si myslíme, že na té chatě syn přespává nebo jen přespal? Moc děkuju. Zoufalá Miu

Odpověděl: Aleš Termer
Přeji pěkné odpoledne, Je mi velmi líto, že to u Vás došlo takhle daleko. Bohužel i takové věci se dějí. Pokud jste vytrvala až do těchto chvil tak určitě vydržte. Na konci odpovědi najdete kontakt na odbornou pomoc v Olomouci. Teď k té trávě. Pokud trávu kombinuje s pervitinem, není to opravdu dobrá kombinace(kombinace čehokoliv s čímkoliv je vždycky špatně). V tuhle chvíli mi to opravdu připadá, že pervitin v tom hraje prim - samozřejmě je to jen domněnka, potvrzení přijde až s otestováním na přítomnost drog. Sociální propad může být způsoben např. psychickou poruchou v důsledku užívání drog. Na psychické poruchy je pervitin "expert" v kombinaci s trávou to může být ještě horší. Definitivní verdikt resp. diagnózu však musí určit lékař - psychiatr. Podle toho co píšete, byste se měla postarat v první řadě o sebe a své blízké. V tuto chvíli celá věc není na řešení přes internet. Je příliš závažná a komplikovaná. Vyžaduje individuální přístup. Nejlepší bude, setkat se osobně s odborníky, kteří pracují s rodinným poradenstvím a závislostmi.Velmi si vážím toho, že máte na celou věc zralý náhled i energii k řešení. Mějte se tedy co nejlépe to jde a ve své snaze vytrvejte. Držím palec. A.T. Nyní slíbený kontakt: Poradna a ambulance pro uživatele drog, gamblery, rodiče a osoby blízké Ambulantní program Oddělení Sdružení Podané ruce Walhalla Sokolská 41, Olomouc, 779 00 telefon: 585 220 034; 773 996 916 P.s. budu rád když se někdy zase ozvete a dáte vědět zda-li se to někam pohnulo.