alkohol
Dobrý den, od svých 12ti let pi¨ju alkholo.Ted je mi 17 let. Zhruba před 2 lety jsem zacala mít psychické problémy. Zacalo s emi delat spatne mezi lidmi a dnes to vypadá tak, že uz nedokazu ani dojít na nákup nebo se projít po ulici(- ookud se nenapiju)..dalo by se rict,ze jsem bez alkoholu nepouzitelna..kocoviny mam horsi a horsi a jsou spis psychickyho razu..nevolnost je nedoprovází, ale trpim úzkostí a nemlůžu ven mezi lidi..kolikrát taky mívám ¨bušení srdce, třes, motá s emi hlava, potím se a mám pocit beznadeje..všimla jsem si, že možná trpim i depersonalizací..dlouhou dobu jsem nevedela o co s ejedná, když jsem třeba doma, pracuji na pocitaci a najednou si uvedomim že necitim svoje ruce, jakoby patrily jinemu telu..necítím v ústech chut ani po jídle ani po napití..po užití alkoholu tyto problémy zmizí..když se pár dní nenapiju, mívám večer ''nepříjemné stavy'' a vím, že alkohol by je po chvíli odstranil..Jak mám tyhle věci řešit ? kromě alkholou jsem občasný uživatel extáze ( cca 3 do mesíce), LSD ( sváteční záležitost ), pervitinu ( cca 2x do mesice ) a marihuany ( cca 5x do mesice ), ale nejvetsi problem bych u sebe videla s alkoholem.

Odpověděl: Aleš Termer
Dobrý den, Oceňuji, že jste se v této těžké situaci obrátila pro pomoc a máte snahu celou věc řešit. To co popisujete skutečně vypadá jako příznaky závislosti. Nepříjemné stavy jsou patrně abstinenční příznaky, které po požití alkoholu zmizí. Celou záležitost si bohužel ještě podle mě komplikujete užíváním dalších drog, i když je berete jen občas. Zvláště pervitin a marihuana není dohromady s alkoholem žádná legrace - tyto drogy mohou posilovat ty nepěkné psychické stavy. Měla byste návštívit psychiatrickou ambulanci. Být Vámi udělám to na Vašem místě co nejdříve. Máte možná lehce nakročeno k deliriu tremens (večerní úzkosti, třes, bušení atd...) V tuto chvíli to nevypadá, že byste jím opravdu trpěla - nepopisujete žádné halucinace (třeba "hlasy"), které obvykle toto stádium alkoholismu provází. Navíc v takových stavech už byste nám asi do poradny nepsala :-) Ale co není může časem být. Na stránkách alkoholik.cz se uvádí, že po výše popsaných problémech dříve či později delirium přichází. Přesněji Vám to vysvětlí právě lékař psychiatr, ke kterému byste asi opravdu měla zajít, neboť tak jak své problémy popisujete, to přes internet nevyřešíme. Rozhodně k alkoholu neberte nic jiného, celou věc to jenom zhorší. Napište, kde bydlíte, stačí město či region. Dám Vám kontakt na odbornou pomoc. Opravdu není nač čekat.