vic nez pervitin (2)
sister
Vazeny pane doktore, dekuji za odpoved. Problem je v tom, ze situace je velmi slozita: spatna vychova (tady mas penize a dej pokoj), nesouvislost ve vychove mezi rodici, rozchody a znovu spolecna domacnost doprovazene krikem, urazkami, narcenim, pokusy o sebevrazdu. rodice navstivili (udajne) zarizeni typu Kruh bezpeci, kde jim byly podavany rady jako "vyhodte ho", "nedavejte mu penize", kterymi oni se neridi, protoze jim nevyhovuji. Po 3 tydnech leceni a detoxu se vratil domu, po 12ti hodinach vse zacalo znovu a jeste hur. jeho pritelkyne je taky zavisla (ani neni plnoleta), vlastne vsechno jeho okoli krome rodicu jsou fetaci. Opravdu nevim, jak dal, nemam na rodinu vliv, jelikoz ziji v zahranici a vidam je zridka, ted uz vlastne rok a pul ne, protoze se do toho domu bojim. Rodice se upli na pomoc od Statni policie, ktera jej bude pravdepodobne vyslychat pred soudem a odmitaji jinou cestu. Komunikace s nim neni mozna, s nimi je taky slozita, neustale opakovani stereotypu a obvinovani toho druheho z katastrofalni situace. Jak dlouho by mel na leceni zustat? existuje nejaka minimalni doba, pod kterou se nesmi jit, aby to dalo smysl? Kdo (myslim institucionalne) muze zasahnout a pomoci?Ma vubec nadeji? Dekuji za odpoved

Odpověděl: Jakub Minařík
Hm. No obávám se, že by měli napsat hlavně rodiče. Tohle nespasíte, ani kdybyste bydlela doma. A ony rady o vyhození, nedávání peněz jsou celkem dobré. Neboť aby člověk přestal brát drogy, tak k tomu musí mít důvod. Teplá postel večeře a jídlo od maminky nevypadají jako nepříjemnosti kvůli kterým by měl člověk měnit svoje pohodlí za nepohodlí léčebny, kde se bude muset podrobit řádu, ... A pak abstinovat a starat se o sebe. Současná situace vypadá jako mnohem příjemnější. A nepřijemnosti budou až zítra. Pokud se rodiče spoléhají na policii měli by vědět, že nesmí cuknout, a to ani kdyby mělo dojít k soudu a vězení. A to klidně opakovaně. Jinak léčba má obvykle efekt, když trvá déle než 2 měsíce. Ale za takovéhle situace ... fakt nevím.