vic nez pervitin?
sister
je mu 21 let a od 15 kouri hasis, mohla vzniknout schizofrenie? Asi 3 roky pravidelne uziva pervitin, mozna i nitrozilne. je agresivni, sprosty, az surrealisticky, rozkrada vse co se da zpenezit doma, jeden den 10000 Kc a druhy den zebra o 4 stovky, vyhrozuje rodicum, ze je zabije a bije je, nemyje se, vsechno rozbiji, neustale roztahuje veci ze zasuvek a skrini, hrabe se v matraci. rodice spi zamknuti, na penezence. chdi z domu vecer a vraci se k ranu. Vyrvava, ze je gauner, ze jeste uvidi. Rodice podali dve trestni oznameni, snad bude soud, ktery prikaze lecbu. Otazka: co si mimo pervitinu muze pichat? Kolik penez potrebuje narkoman na pervitin? Od dubna ukradl asi 150 000. Je gamblerstvi spojene s drogami? Muze mit euforicke stavy a vse prohrat? Jakou lecbu pro tento pripad? vezeni? Komunita? Prosim poradte.

Odpověděl: Jakub Minařík
Tohle může být klidně pervitin. To není nijak neobvyklý obraz. Hodně věcí se uvidí do budoucna, včetně prognosy, ... Jen by bylo asi moudré vědět že: 1. Soud může nařídit léčbu, nicméně té se člověk musí podrobit dobrovolně. Jinak jej na léčbu nevezmou, resp. efekt nebývá valný. 2. Ani od vězení bych si moc nesliboval, drogy se tam dostanou a léčba psychických obtíže ve vězení vede u uživatelů ne vyjimečně ke zhoršení stavu a závislosti na dalších látkách (lécích). 3. Pokud rodiče chtějí situaci nějak řešit, tak by se měli zajít někam poradit. Poradny pro rodiče existují a mohou jim pomoci najít cestu zlepšení nejen pro ně, ale i lepší prognosu pro syna. Ono aby došlo ke změně, tak je třeba závislého správně tlačit. Nu, tak by bylo asi nejlépe, kdyby napsali sami rodiče. Rád jim pomohu vyhledat kontakt.