.......
Dášena
Nenávidím ho. Mala som ho pár krát a mám pocit že som v rovnakom stave akoby ho užívam 10 rokov. Naposledy to bolo pred mesiacom aj pol alebo viac. Prvý raz v 17 teraz mi je takmer 18. viem som proste je_nutá ináč sa to nedá povedať. Načo som sa do t oho hrabala keď sa teraz neviem vyhrabať ešte sa aj sťažujem? Odkedy som to mala naposledy, vôbec odkedy som to mala, neprešiel jediný deň kedy by som na to nemyslela, jediné ráno kedy by som si nespomenula. Akonáhle sa to spomenie rozbúcha sa mi srdce, a začnú sa mi vybavovať spomienky. Akonáhle sa dostanem na miesto kde som to niekedy v minulosti spravila, vidím to ešte jasnejšie ako predtým. Už ma vyčerpáva to neustále myslenie na pervitin. Neustále rozmýšľanie. neustále spomienky ktoré sa mi vracajú každú noc niekedy aj vo snoch. Som ako posadnutá. Prečo?? Je to tým že som proste labilná? Alebo mám slabú vôľu? Alebo príliš silné zážitky?? alebo som proste debil?? :((( Prosím ako sa z tohoto vyhrabať keď je tomu už mesiac a pol a stále to neustupuje iba sa to zosilňuje :(

Odpověděl: Jakub Minařík
Chutě na pervitin se postupně snižují s délkou abstinence. Užití pervitinu, i jednorázové, je posiluje. Pokud chutě nemají tendenci slábnout, mohou mít jinou příčinu a je moudré pokusit se je nějak ovlivnit. Jako vhodný postup se jeví jednak ambulantní psychoterapie (musí být intenzivní, buď stacionárního typu a nebo alespoň 3x týdně), ústavní odvykací léčba, podpůrný efekt mají i některá farmaka (antidepresivum fluoxetin - je však třeba jej brát alespoň rok). Nejlěpší efekt má kombinace postupů (psychoterapie a farmakoterapie dohromady). Někdy také mohou pomoci některé byliny (meduňka lékařská - zklidňuje), vitaminy (B1 a B6 - pomohou mozku se dát do kopy), magnesium (snižuje nervosvalovou dráždivost). Obvykle doporučuji léky Magne B6 1-1-1 a Thiamin 1-1-1 a klidně nějaký multivitamin. A taky pravidelnou životosprávu, aktivity, které mají pomoci vymotat se ze světa drog a člověka trochu nabít (sport, ...). A vyhnout se alkoholu a jiným drogám. Takže, kdybyste potřebovala nějaký kontakt, napište. Pokud se rozhodnete zůstat v kontaktu jen přes net, taky to může pomoci. Zkuste to, když to nepomůže, budete vědět, že musíte někam zajít. P.s. Držím palce. A nebojte, ono to odezní. Jen je to nepříjemné, je to otrava, ... Ale když budete fakt chtít, tak to zvládnete. :-) Držím palce. A blahopřeju k měsíci abstinence. Dobrý výkon.